זהירות: החולה ה-28 הסתובב בגאולה

החולה ה-28: גבר בן 60 מירושלים. בין המקומות בהם שהה: אופטיקה יונה קורן בע"מ רחוב מלכי ישראל

משרד הבריאות מפרסם כי חולה מס 28 הינו גבר בן 60 מירושלים, מגע של חולה מאומת, התייר מצרפת.

להלן המקומות והתאריכים בהם נכח המחייבים את האנשים שהיו בקרבתו להיכנס לבידוד:

1. בתאריכים 3.3.20 עד ה- 4.3.20 בחנות אופטיקה יונה קורן בע"מ רחוב מלכי ישראל 16 ירושלים בין השעות: 9:30-14:00 ובין השעות 17:00 -19:30.

2. בתאריך 5.3.20 בחנות אופטיקה יונה קורן בע"מ רחוב מלכי ישראל 16 ירושלים בין השעות 9:30 -14:00.
3. בתאריך 5.3.20 במסעדת BIGA במרכז המסחרי באריאל בין השעות 20:00-21:30

החולה נמצא בבידוד ביתי מתאריך 6.3.20.

העיתונאי דב אייכלר כתב בטוויטר כי מדובר במנהל עסק בשכונת חרדית. "מנהל עסק נדבק בקורונה -משרד הבריאות קורא לכל מי שהיה שם עד 14 יום רטרואקטיבית להכנס לבידוד. הלקוחות חרדיים ובלי אפליקציות. איך הם אמורים לדעת על זה?!", תהה אייכלרץ

כל מי ששהה במקומות שצוינו לעיל בימים ובשעות המפורטים מתבקש להכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות:

אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד״א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. השקפה על המחלה

    לאור המצב הקשה בא"י וחו"ל אצל אחינו בני ישראל, כולנו בכל אתר ואתר חייבים לעורר רחמי שמים נגד המחלה; הנה ימים קשים עוברים עלינו וכעת יוצאים הרבנים החשובים במכתב בקשה לכל הציבור על החובה להתפלל לבורא עולם לעצור את מחלת הקורונה המתפשטת בארץ ובעולם, ולציית לרופאים בנושא הבידוד. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם! חמירא סכנתא מאיסורא! לזכות נא להתנהל ביתר צניעות. פחות בלויים. פחות נסיעות. פחות מסעות קניות. פחות אירועים מנקרי עיניים. וכו'

    הרבנים החשובים קוראים לאלו החוששים פן נדבקו להישמע לכללים של הרופאים: "החוששים על פי סימנים ועל פי דעת הרופאים פן אולי נדבקו ח"ו, או הבאים ממקומות המועדים, מחויבים על פי הלכה ברורה ודעת תורה לציית להוראות הרופאים כי -חמירא סכנתא- ולא יהיו ח"ו בגרמא בניזקין לאחרים" חמירא סכנתא מאיסורא.

    כמו כן קוראים הרבנים החשובים, לומר את פרקי התהילים, כ"ק קכ"א, ק"ל מידי יום בתפילת מנחה, וגם להקפיד על אמירת 'פטום הקטורת' מידי יום ביומו בשחרית ובמנחה עם כוונה, שידוע לבטל מחלות ומגיפות ח"ו, ובפרט לזעוק ולהתפלל ביום תענית אסתר המסוגל לבטל כל גזירות רעות וקשות. ואולי יחוס עם עני ואביון אולי ירחם.

    לאור המצב בו מכה מהלכת רח"ל וסכנה נשקפת לבריאותם ולחייהם של רבים מהתדבקות במחלה אשר החלה בארץ מרחקים ומתפשטת והולכת ד"י, וכל יום שומעים על ריבוי חולים הנדבקים במחלה הנ"ל, היכולה להביא לידי סכנה של ממש רח"ל, ויש מאחינו בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם הזקוקים לרפואה ומחדרים אימה ופחד, וזאת בנוסף על פרנסתם של רבים מבני ישראל הנמצא בסכנת קריסה חלילה וחס.

    ובמצב הזה חייבים בכל כוחינו להתחזק בלימוד התורה הקדושה, דהנה מצינו בדברי חז"ל שעמידת ישראל במלחמה בזכות התורה היא, כדאיתא בחז"ל "עומדות היו רגלינו במלחמה בזכות שערי ירושלים שעוסקים בתורה".

    וכן אמרו בתנא דבי אליהו רבא פ"י "אשרי מי שמתחדש ד"ת על פיו וכל מי שמתחדש דברי תורה על פיו דומה כמי שמשמיעין אותו מן השמים ואומר לו כך אמר הקב"ה בני בנה לי בית המדרש ששכר גדול שיש לי באוצרי שלך היא ובשבילך אני מציל את ישראל שנאמר אח"כ יבחר אלקים חדשים אז לחם שערים מגן אם יראה ורומח בארבעים אלף בישראל מכאן אמרו ארבעים אלפים מישראל שנתקבצו יחד ויצאו למלחמה ויש ביניהם זוג אחד תלמידי חכמים דומה להם כאילו אחזו מגן ותריס וחרב פיפיות בידם לכך נאמר מגן אם יראה ורומח בארבעים אלף בישראל".

    וכעי"ז בבעל הטורים [דברים א' ג'] "אם יהיה ת"ח אחד בין ארבעים אלף לא צריך לא רמח ולא מגן כי הת"ח מגן עליהם מאויביהם" עי"ש. הרי לן דתלמוד תורה ועמלה, הן המה סגולה בדוקה לנצחון במלחמה ולמפלת האויב ולרפעות וישועות. ובקרוב נזכה בס"ד לברכת השם: "וַהֲסִרֹתִי מַחֲלָה מִקִּרְבֶּךָ".

    יה"ר שלא ישמע שוד ושבר ברחובותינו, ונזכה להתפלל עם כל הלב לקב"ה לבטל הגזירה הנוראה, ושהנשים יזכו להתחזק בצניעות אמיתי לזכות גדול נגד המחלה, ושנזכה בקרוב לישועת עולמים בבינין בית המקדש ביחד עם משיח צדקינו במהרה בימינו אמן.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. המקובל רבי יעקב עדס התייחס הערב (ראשון), להתרחשויות סביב התפשטות נגיף הקורונה בעולם ובישראל מנקודת מבט יהודית. בשיחה עם מקורבו העסקן יוסי רפאלי אמר הרב עדס: "אני שומע שהולך ומחריף נגיף הקורונה וכל מי שיש בו חשש של הידבקות בנגיף נכנס לבידוד - איפה כתוב בידוד בתורה? בפרשת תזריע פרק יג' פסוקים מה' ומו', כנסו להמשך...................................

    .
    המקובל רבי יעקב עדס התייחס הערב (ראשון), להתרחשויות סביב התפשטות נגיף הקורונה בעולם ובישראל מנקודת מבט יהודית.

    בשיחה עם מקורבו העסקן יוסי רפאלי אמר הרב עדס: "אני שומע שהולך ומחריף נגיף הקורונה וכל מי שיש בו חשש של הידבקות בנגיף נכנס לבידוד – איפה כתוב בידוד בתורה? בפרשת תזריע פרק יג' פסוקים מה' ומו', "והצרוע אשר בו הנגע וכו' בדד ישב מחוץ למחנה מושבו".

    "'צרוע' זה בגימטריה קורונה עם הכולל. הגמרא אומרת על מה בא צרעת, על שבעה דברים: גזל, גילוי עריות, גסות הרוח, לשון הרע, צרות העין, שבועת שווא ושפיכות דמים".

    המקובל סייג את דבריו והוסיף: "לא ח"ו מי שיש לו קורונה הוא מצורע אך בוודאי שצריך להתחזק ב-7 דברים אלו. הרשימה הזאת מפורשת בגמרא מסכת ערכין דף ט"ז עמוד א'", סיים המקובל את דבריו וקרא לעם ישראל להתחזק.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב