"זו השריפה אולי הגדולה ביותר בשנים האחרונות בהרי ירושלים"

אלפי תושבים מהמושבים במועצה האזורית מטה יהודה פונו הערב בעקבות השריפה הגדולה שעדיין משתוללת בהרי ירושלים.  כעת אין סכנה ליישובים.

אלפי תושבים מהמושבים במועצה האזורית מטה יהודה פונו הערב בעקבות השריפה הגדולה שעדיין משתוללת בהרי ירושלים.  כעת אין סכנה ליישובים.

נציב הכבאות דדי שמחי מעירך שהאש פרצה בגלל מעשה ידי אדם, אך עדיין לא ידוע אם מדובר בהצתה מכוונת או בטעות.

שמחי אמר הערב בתדרוך בחפ"ק שהוקם בשורש כי "כרגע אין סכנה קריטית לישובים. עדיין פה ושם יש בתים ולולים שנתפסו באש, והכוחות מכבים אותם". הוא שיבח את כוחות ההצלה: "לשמחתי הצלחנו למנוע מיישובים שלמים להישרף. אנחנו פה יום ולילה כדי למנוע מהשריפה להתפשט". מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן אמר בתדרוך כי "כרגע יש שני אתגרים מרכזיים – השלמת הטיפול באש, והחזרה מהירה של התושבים לבתיהם לאחר הערכת מצב של איכות הסביבה ומפגעים".

"זו השריפה אולי הגדולה ביותר בשנים האחרונות בהרי ירושלים",  כך אמר מפקד מחוז ירושלים במערך הכבאות, טפסר ניסים טויטו, שפיקד על 70 כבאיות שפעלו בזירה.

‏מפקד מחוז ירושלים, טפסר ניסים טוויטו, לאחר הערכת המצב: "בשעה 23:00 נעשה עדכון מצב לגבי המשך הפעילות בלילה. עד אז – לא נחזיר את התושבים לביתם"

לדברי ד"ר יריב מליחי, אקולוג מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים: "מדובר בשריפה נרחבת בשטח עשיר מאוד מבחינה אקולוגית ונופית. השריפה עדיין משתוללת וקשה עוד לאמוד את נזקיה ולהעריך בהתאם את תקופת שיקומה והמאמצים שיידרשו לכך. יחד עם זאת בשטחי השמורות והגנים הלאומיים באזור מאות מיני צמחים ובעלי חיים ואלפי בעלי חיים. בעלי החיים הקטנים כדוגמת צבי יבשה, לטאות, נחשים קיפודים לא מצליחים לרוב להימלט מהאש שאוחזת בשטח וסביר שרבים מהם ייפגעו וימותו. חיות הבר הגדולות יותר באזור בהן צבאים, צבועים, יחמורים, שועלים, תנים וגם עופות דורסים כנראה יצליחו לברוח ברובם מהשריפה אך יאבדו את בית הגידול ושטחי המחייה הטבעיים שלהם. דבר שיפגע ביכולת שלהם לשרוד באזור וביכולת הרבייה שלהם. ללא ספק מדובר בפגיעה קשה בטבע. אחרי השריפה בית הגידול לא ישוב להיות כשהיה. לפני כ 15 שנה ולאורך השנים הושבו לאזור על ידי רשות הטבע והגנים פרטים רבים של יחמורים ושטח המחייה שלהם נשרף ונפגע. בנוסף שמורת הר הטייסים שנפגעה קשות היא מוקד של 15 מיני סחלבים נדירים שרק בעתיד נדע את ההשלכות וההשפעות של השריפה על מינים אלו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *