זו תגובתה החריפה של איראן לתקיפת ספינת המשא האיראנית

דובר משרד החוץ של איראן אמר כי פעולת החבלה היא "הפרה ברורה של החוק הבינלאומי וכי טהראן נוקטת צעדים על מנת לזהות את האחראים על התקיפה".

"ישראל ככל הנראה אחראית לתקיפת ספינת המשא האיראנית השבוע, בעת שהייתה במי הים התיכון בדרכה לאירופה". כך האשים גורם בצוות החקירה באיראן.

הדבר בא בתגובה למה שארע לפני שבועיים עם פיצוץ בספינה של חברת "ריי ספנות" שבבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר, בעת ששטה במפרץ עומאן. ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים אחרים האשימו את איראן, אך היא הכחישה זאת.

עד כה ישראל לא הגיבה על התקרית, שהתרחשה ביום רביעי האחרון, יממה לפני שהעיתון וול סטריט ג'ורנל חשף חזית ימית חשאית שמנהלת ירושלים נגד טהראן מאז 2019. לפי הדיווח, ישראל תקפה לפחות 12 ספינות איראניות או כאלו שהעבירו נפט או כלי נשק מאיראן לסוריה, תוך עקיפת הסנקציות האמריקניות.

גורמים באיראן אמרו אתמול כי הספינה, שהר-א-כרד, נפגעה מחומר נפץ שגרם לשריפה קטנה, ללא נפגעים על הסיפון. שני גורמי ביטחון ימיים אמרו כי לפי המידע הקיים, הספינה נפגעה במכוון על ידי גורם לא ידוע.

"בהתחשב במיקום הגיאוגרפי והצורה שבה נפגעה הספינה, אחת הסברות החזקות ביותר היא שהיה זה מבצע טרור של המשטר הציוני", אמר אותם גורם בצוות החקירה של איראן, שלא הזדהה בשמו, וצוטט על ידי סוכנות הידיעות נור. הוא הוסיף כי חומרי נפץ פגעו בכמה מכולות על הסיפון של הספינה, וייתכן שהם הושלכו מכלי טיס.

בתוך כך, דובר משרד החוץ של איראן אמר כי פעולת החבלה היא "הפרה ברורה של החוק הבינלאומי וכי טהראן נוקטת צעדים על מנת לזהות את האחראים על התקיפה".

אתמול אמרה חברת הספנות האיראנית הרשמית כי היא תנקוט צעדים משפטיים כדי לאתר את מי שעומד מאחורי המתקפה, שאותה היא תיארה כ"טרור ופיראטיות".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *