זיוף חמור • הגרמ"ד סולובייצ'יק: "אתרא קדישא שקרנים. זייפו את חתימתי"

סערה: הגרמ"ד הלוי סולובייצ'יק שליט"א תקף את ארגון "אתרא קדישא": "אין לי שום שייכות למתחם גולובנציץ בבית שמש, הם שקרנים, זייפו את חתימתי". האזינו

ביממה האחרונה הופתעו תושבי ירושלים ובית שמש לגלות מודעות שהופצו על ידי אנשי הארגון לשמירה על קברי קדמונים, "אתרא קדישא", המנהל מאבק נגד הבנייה במתחם גולובנציץ בבית שמש, כאשר אל המכתב צורף מכתבו של ראש ישיבת בריסק הגאון הגדול רבי משולם דוד סולובייצ'יק שליט"א, הקורא כביכול כי המקום הוא בית קברות קדמון, והעצמות נזרקו שם כדומן על פני השדה.

חדי העין הבחינו היטב כי בתוך מכתבו של הגרמ"ד סולובייצ'יק לא הוזכר כלל מתחם גולובנציץ בבית שמש.

בעקבות כך, משלחת מיוחדת מטעם וועדת ההיגוי של הרוכשים, יחד עם כמה מבני משפחתו של מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א, אשר מנחה את הוראות ההלכתיות בכל מהלך הבנייה, נכנסו למעונו של הגרמ"ד הלוי סאלוויצי'ק שליט"א לשמוע  מפיו פרטים מדויקים על דבר המכתב שהנסתר רב בו על הגלוי.

המשלחת הציגה בפני הגרמ"ד שליט"א את המכתב שפורסם בחוצות העיר, ואז הופתעה לשמוע מפיו כי המכתב הזה נכתב על בניה באירופה באזור אומן, וכי כל ניסיון לשייך את המכתב למתחם הבנייה בגולובנציץ אינו אלא 'זיוף חמור'.

הגרמ"ד שליט"א הדגיש בדבריו כי המכתב הזה נכתב דווקא כהצטרפות למכתבו של מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א אשר חתם לאסור את הבניה באומן, ולא חלילה נגד פסקו הבהיר של גיסו מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א, באשר למתחם בבית שמש. לסיום בירך הגרמ"ד הלוי סאלוויצ'יק את חברי וועדת ההיגוי בברכת "הצלחה".

המכתב עם החתימה המזויפת

למרבה החרפה התברר, לטענת המשלחת, כי אנשי אתרא קדישא המנהלים את המאבק נגד הבנייה במתחם גולובנציץ בבית שמש, לקחו את אותם השורות שכתב מרן הגרמ"ד סאלוויצ'יק שליט"א נגד הבניה באומן, והדביקו את השורות הללו בכל חוצות העיר בהקשר למתחם אחר לגמרי – מתחם גולובנציץ בבית שמש.

עסקנים ב'עדה החרדית' טענו אמש, כי זו לא הפעם הראשונה בהם אנשי אתרא קדישא לוקחים חלקיקי תמונה ומכניסים אותה למקומות אחרים. "כבר עם פתיחת המאבק של הקיצוניים נגד הבנייה במתחם גולובנציץ בבית שמש, לקחו עסקני אתרא קדישא תמונות של עצמות נפטרים מאתרי קבורה שונים ברחבי הארץ, ופרסמו אותם בחוצות העיר תחת עיצוב גרפי מרהיב כביכול מדובר בעצמות ממתחם גולובנציץ בבית שמש", טוענים ב'עדה'.

'אקטואליק' מגיש את התמלול המלא משיחתו של הגרמ"ד הלוי סאלוויצ'יק שליט"א עם חברי וועדת ההיגוי ועם בני משפחתו של מרן הגר"מ שטרנבוך:

האזינו להקלטה:

השואלים: הנה המכתב.

הגרמ"ד: תראה לי היכן.

השואלים: "הנה זה כאן".

הגרמ"ד: זה לא מעכשיו, זה משהו ישן. באו אלי שבוע שעבר עם פתק על ברסלב (אומן) בשם אביכם, ושם היה כתוב שאסור לחפור קברים – שאסור לחפור בית הקברות, ואני צירפתי חתימתי למכתב ההוא, וזה מה שכתוב כאן.

השואלים: זה לא היה על בית שמש?

הגרמ"ד: לא, זה לא היה על בית שמש, מה אני יעשה שהם פרסמו על בית שמש.

השואלים: את המכתב הזה פרסמו ברחוב על בית שמש.

הגרמ"ד: אני חתמתי על מכתב של אביכם (הראב"ד) על הקברים באומן, אתם מכירים את המכתב של אביכם באומן? אבא שלכם כותב מכתב על אומן שאסור לחפור בית הקברות, אתם מכירים כזה מכתב?

בנו של הראב"ד הרה"ג ר' אשר שטרנבוך: כן.

הגרמ"ד: אני כתבתי שם, אני לא חתמתי על גולובנציץ. זהו. אני כתבתי על ברסלב אני לא מתערב בכלל בגולובנציץ. ר' משה שטרנבוך כתב מכתב על אומן, המקום בית הקברות ואסור לחפור בו, ביקשו שאצרף חתימתי וחתמתי. אין לי שום שייכות לבית שמש ולגולובנציץ, לא דיברתי בזה מילה אחת.

חברי וועדת ההיגוי: רוצים לקבל ברכה מהראש ישיבה.

הגרמ"ד: ה' יעזור לכם שתצליחו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *