זעזוע בקרית יובל: ספרי תורה הושלכו על הרצפה והושחתו

אלמונים פרצו הלילה לבית כנסת בשכונת קריית יובל וגרמו נזק כבד לרהיטים ולספרי התורה. ראש העיר משה ליאון: "אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי"

זעזוע בירושלים: אלמונים פרצו במהלך הלילה (רביעי) לבית כנסת בשכונת קריית יובל בירושלים וגרמו נזק כבד לרהיטים ולספרי התורה. על הספרים אף נשפכה חומצה, כשהפורצים פרצו את ארון הקודש עם דיסקית מיוחדת.

כוחות משטרה הוזעקו למקום ונפתחה חקירה.

עקב חומרת הארוע הוקם צוות חקירה מיוחד שהחל בחקירת המקרה תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותו. בשלב זה כל כיווני החקירה נחקרים.

(צילומים: דוברות המשטרה)

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה בקריית יובל. אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו.

"שוחחתי עם מפקד מחוז ירושלים כרגע ואני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים", הוסיף ליאון.

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, הגיב בזעזוע להשחתת בית הכנסת בקרית יובל. "הלב היהודי מתפלץ למראה ספרי תורה מתגוללים בבזיון נורא שחוללו ע״י בני בליעל בתוך בית הכנסת. על הרשויות להפוך כל אבן, להגיע אל הפושעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין. על כל אותם שנחשפו לזוועה, לקבל על עצמם תענית או לפדות אותה בצדקה וכן כל יהודי שכבוד התורה יקר לליבו, יקבל על עצמו יום של לימוד תורה בתענית דיבור להגדיל ולחזק כבוד התורה שחולל", אמר הגר"י יוסף.

ח״כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב אף הוא על חילול ביהכנ״ס. ״כואב הלב לקום בבוקר ולשמוע על חילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל, ברמה בזויה של פריצה לארון הקדוש ושפיכת חומצה. אני סמוך ובטוח שמשטרת י-ם תשקיע את כל האנרגיה והמשאבים על מנת למצוא את אותם פורעים, שבמקומם מאחורי סורג ובריח״.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי הגיב להשחתת בית הכנסת ואמר כי "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי ממראות החילול המחפיר שהתרחש הלילה בבית הכנסת ״שיח ישראל״ של הקהילה הצרפתית בקריית יובל בירושלים. אין לב יהודי שלא מתפלץ ממראות כאלה הזכורים מאירועים קשים בהיסטוריה היהודית.

"קשה להאמין כיצד מתרחש פוגרום אנטישמי ומזוויע כזה בבית כנסת, כאן בארץ ישראל, בהיכל שנקרא על שמו של יונתן סנלדר הי״ד שנרצח עם שני ילדיו בטבח המזעזע בטלוז שבצרפת".

דרעי הוסיף כי "הבוקר אפנה למפקד מחוז ירושלים במשטרה, להבין כיצד ארע הדבר הנורא הזה ולדרוש ממנו למצות את מלא חומרת הדין עם הפורעים. לא ניתן לאירוע שכזה לעבור בשקט במדינת ישראל".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב אף הוא ואמר כי "אלו מראות קשים שמזכירים תקפות אפלות בהיסטוריה של העם שלנו. אני קורא לרשויות האכיפה לעשות כל מה שצריך כדי לאתר באופן מיידי את המבצעים ולהעמידם לדין".

ח"כ אורי מקלב הגיב ואמר כי "מעשה זה מזעזע ומבחיל עד עומק הנפש, מעשים אלו הינם תוצאה ישירה של הסתה ושינאה זאת לא פעולה רגעית אלא פעולה מתוכננת ומושקעת, חילול הקודש הנורא הזה צריך לזעזע את אמות הסיפין והקמת קול זעקה וצעקה בכל הארץ. פעולה זו אינה של אדם בודד אלא ישנו ציבור שמרוצה חס ושלום ומבליג מכך. התעלמות והמעבר לסדר היום או חסר המעש זה המבחן הציבורי כנגד מעשים נוראיים אלו".

שמואל מרציאנו, חבר סיעת ש"ס בעיריית י-ם, המתפלל בבית הכנסת המדובר, אמר בראיון לרדיו 'קול חי' כי מעשה החילול מזכיר תופעות של אנטישמיות בחו"ל. "אני מדבר איתך מבית הכנסת שחולל ועדיין רועד כולי. אני שומע הרבה על אנטישמיות בחו"ל, ומסתבר שבירושלים עיר הקודש זה גרוע הרבה יותר. זה מזעזע".

מ״מ ר״ע י-ם אליעזר ראוכברגר קרא לתושבים המקומיים לערוך חשבון נפש. ״אני קורא לכל הגורמים הפועלים נגד הציבור החרדי בקריית יובל, לעשות חשבון נפש ולראות עד היכן ההסתה הזו פועלת ולאיזה מעשים היא מובילה. להסתה יש תוצאות משלה. אני קורא להם לחדול מיד מדרככם״.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לפרסם תמונות זה חילול הקודש

    התמונות מזעזעות לא לפרסם!! חילול השם נוראי

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב