זרקא: "ייתכן שנדרוש להטיל סגר"

ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים וזאת בעקבות התחלואה המטורפת בישראל, והודיע שאם יהיו 1,200 חולים במצב קשה יבקשו במשרד הבריאות להטיל סגר

ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים וזאת בעקבות התחלואה המטורפת בישראל, והודיע שאם יהיו 1,200 חולים במצב קשה יבקשו במשרד הבריאות להטיל סגר.

"חשוב שלא נגיע למספרים האלה ובטח לא לאי ספיקה. ככל שהמספרים ימשיכו לעלות נצטרך אולי לבוא לממשלה ולבקש צמצום משמעותי כמו סגר. אני מקווה שלא נגיע לשם", אמר ממונה הקורונה. הגבלות קלות לא יעזרו, סגר כמו הסגר הראשון עם מגבלת יציאה מהבית של 100 מטר – כן".

"כמות המאומתים בעליה מתמדת והשיא לפנינו", אמר פרופ' זרקא במסיבת העיתונאים. "יש לנו יכולת להגן על עצמנו ולעבור את התקופה הקרובה של שלושה עד חמישה שבועות בשלום. החיסון מגן ממחלה קשה וגם מהדבקה, ויעיל גם נגד נגיף הדלתא שעדיין קיים".

"האוכלוסייה בסיכון למחלה קשה, חשוב שתמנע מאירועים רבי משתתפים גם אם זה בתו ירוק. חשוב להיות עם כמה שפחות מגעים בתקופה הזו", אמר פרויקטור הקורונה. "מי שסובלים מסימפטומים נשימתיים חשוב שיישארו בבית, ייבדקו ולא יצאו לעבודה או לבית ספר – כך אנו מגנים מסכנת הדבקה. כפי שעברנו גלים קודמים בערבות הדדית, נוכל לעבור את הגל זהה בשלום ובבריאות".

על שערוריית הבדיקות אמר פרופ' זרקא: "האוכלוסייה שמעל גיל 60 ואוכלוסייה שבסיכון קיבלו הודעה מקופות החולים להעדיף בדיקת PCR, ואם התוצאה תהיה חיובית נוכל להציע טיפול תרופתי. הצענו את הבדיקות לאוכלוסייה הזו כתוצאה מתיעדוף והתאמת המדיניות לגל האומיקרון. בגל כזה אין מדינה שיכולה לבדוק את כל האנשים בעזרת PCR".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *