חברה ישראלית פיתחה: רובוט חדש לבדיקות קורונה מהירות

במעבדת הקורונה של המרכז הרפואי פדה-פוריה הכניסו רובוט חדש ומתקדם שיאפשר להעלות את תפוקת הבדיקות ל1,200 ביממה ולקצר את תהליך הבדיקה לשלוש שעות.

במעבדת הקורונה של המרכז הרפואי פדה-פוריה הכניסו רובוט חדש ומתקדם שיאפשר להעלות את תפוקת הבדיקות ל1,200 ביממה ולקצר את תהליך הבדיקה לשלוש שעות.

חדש במעבדת הקורונה של המרכז הרפואי פדה-פוריה! רובוט חדש ומתקדם שעלותו כ900,000 ₪ סופק על ידי משרד הבריאות ומשמש מאז השבוע שעבר להאצת ושיפור תהליך הבדיקות של דגימות הקורונה.

הרובוט החדש מבצע חלק מתהליך הבדיקה ללא מגע יד אדם ובאמצעותו תעלה תפוקת המעבדה ל1,200 בדיקות ביממה! ד"ר אבי פרץ, מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ומעבדת הקורונה מציין, "המעבדה שלנו פעילה 24 שעות ביממה לאורך כל השבוע. גם לפני שקיבלנו את הרובוט החדש הגענו לתפוקה מאד גבוהה של 700 בדיקות ביממה. באמצעות הרובוט נוכל להעלות את התפוקה ל1,200 בדיקות ואף לקצר משמעותית את תהליך הבדיקה. זמן ממוצע להפקת תוצאות היה עד כה כשבע שעות, עכשיו אנחנו יכולים להגיע לתוצאה תוך שלוש שעות בלבד".

ד"ר הגר מזרחי, מנהלת המרכז הרפואי (בפועל) ציינה, " הכנסת הרובוט החדשני וגיוס תרומה לבניית מעבדה נוספת הם חלק משורה של צעדים שאנחנו מקדמים ברוח חזון המרכז הרפואי ובשאיפה להמשיך לשפר ולפתח שירותים רפואיים איכותיים לתושבי הצפון".

נציין כי מעבדת המרכז הרפואי פדה-פוריה מבצעת מאות בדיקות ביום ומעבר לבדיקות הנלקחות עבור מטופלים במרכז הרפואי, מתקבלות דגימות גם ממד"א ומקופות החולים. ועד כה בוצעו במרכז הרפואי למעלה מ 20,000 בדיקות.

ד"ר פרץ מוסיף כי ברובוט ניתן לבדוק סטים של 96 דגימות בכל סבב בדיקה. "מעבר לבדיקות הקורונה, לרובוט החדש יש אפליקציות רבות והוא יכול לבצע בדיקות מולקולריות בתחומים מגוונים כמו בדיקות שפעת ועוד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *