חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P: "הכלכלה הישראלית מסוגלת להתגבר על המשבר ולחזור למסלול הצמיחה שהיה לפני משבר הקורונה"

החברה אשררה את דירוג האשראי של מדינת ישראל על החוב במטבע חוץ ברמה של AA-

חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P פרסמה כי אשררה את דירוג האשראי של מדינת ישראל על החוב במטבע חוץ ברמה של AA- והותירה את תחזית הדירוג על "יציבה".

נציגי חברת הדירוג מדגישים בהודעתם את חוזקות הליבה של דירוג האשראי של ישראל דוגמת כלכלה מגוונת, חשבונות חיצוניים חזקים, נתוני מאקרו כלכליים איתנים ומסגרת מוניטרית גמישה. שתי המגבלות העיקריות של הדירוג נותרו נטל החוב הגבוה יחסית וכן סיכונים גיאו-פוליטיים.

כמו כן, ציינו נציגי החברה כי למרות האתגרים הפיסקליים שנוצרו לאור משבר הקורונה והעובדה שבישראל לא מכהנת ממשלה קבועה קרוב לשנה וחצי, הם צופים כי המחויבות למשמעת פיסקלית תגבר מיד עם הקמת הממשלה ושצעדים אלו יהיו בראש סדר העדיפויות של קובעי המדיניות.

הנציגים צופים כי יעילות המערכת המוסדית והשלטונית בישראל תאזן את השלכות מערכות הבחירות האחרונות ותתרום להמשך מדיניות מאקרו כלכלית אחראית.

בחברת S&P מעריכים כי לאור המשבר, כלכלת ישראל עשויה להיפגע בשיעור ממוצע של 5.5% בשנת 2020 לראשונה מזה שני עשורים (מצוין כי המשק לא התמודד עם מיתון ב-18 השנים האחרונות), אך עם זאת, הכלכלה תתאושש ותצמח ביותר מ- 6% בשנת 2021.

כמו כן מציינת החברה כי הכלכלה הישראלית מסוגלת להתגבר על המשבר ולחזור למסלול הצמיחה שהיה לפני משבר הקורונה וכן מגזר ההיי טק יסייע להתאוששות הכלכלית.

בנוסף, היסודות המאקרו כלכליים של ישראל נותרו איתנים – כלכלה דינאמית, הון אנושי, מינוף נמוך במגזר הפרטי, מעמדה החיצוני של ישראל ומגזר פיננסי מפוקח היטב.

האנליסטים של החברה מציינים כי הגירעון הממשלתי יגדל למעל 10% מהתמ"ג ושיעור החוב הממשלתי נטו יעמוד על כ- 71% בשנת 2020.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *