חגורות נפץ ועשרות מחבלים: שב"כ חשף תשתית חמאס שתכננה פיגועי תופת

הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, חשף במהלך השבועות האחרונים התארגנות טרור נרחבת של ארגון החמאס, שהוכוונה על ידי בכירי חמאס בחו״ל, אשר פעלה ברחבי יהודה ושומרון, במטרה לבצע פיגועים במספר מתווים בשטחי איו"ש וירושלים, לרבות אפשרות לביצוע פיגועי תופת בישראל.

הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, חשף במהלך השבועות האחרונים התארגנות טרור נרחבת של ארגון החמאס, שהוכוונה על ידי בכירי חמאס בחו״ל, אשר פעלה ברחבי יהודה ושומרון, במטרה לבצע פיגועים במספר מתווים בשטחי איו"ש וירושלים, לרבות אפשרות לביצוע פיגועי תופת בישראל.

במסגרת זו נעצרו בשבועות האחרונים על ידי שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, למעלה מ- 50 פעילי חמאס ברחבי יהודה ושומרון, אשר היו מעורבים בהקמת תשתית הטרור ונתפסו כספים, אמצעי לחימה, נשקים וציוד להכנת מטעני נפץ.

הפעילות מומנה ונוהלה על ידי בכירי חמאס ובראשם צאלח עארורי, סגן יו"ר תנועת החמאס וראש "מרחב הגדה" – גוף הממוקם בחו״ל ופועל להניע פעילות חמאס ביהודה ושומרון וירושלים.

לצידו של עארורי פועלים מגורשים נוספים, אשר אחד הבולטים שבהם הוא זכריא נג'יב, במקור תושב מזרח ירושלים, מחוטפי החייל נחשון וקסמן ז"ל, אשר שוחרר ב"עסקת שליט" ופועל לקידום פעילות החמאס בשטחי איו"ש; כך, בשנת 2019, נחשפה מעורבותו בתכנון פיגוע התנקשות באישים ישראלים. זכריא זוהה כאחד המעורבים המרכזים במאמץ להקמת תשתית טרור זו.

גיוס והקמת תשתית באיו"ש

כאמור, לתשתית הטרור גויסו פעילים מאזורים שונים ביהודה ושומרון – רמאללה, חברון וג'נין, כאשר אחד הפעילים המרכזיים אשר הובילו את הקמת התשתית בשטח הוא חיג'אזי קואסמה.

חיג'אזי קואסמה, פעיל חמאס מוכר מחברון, בן 37, נעצר בעבר מספר פעמים בגין פעילות בחמאס ותכנון פיגועים. חיג'אזי הינו בן למשפחת פעילי חמאס בולטים בהם מחמוד קואסמה, אשר גורש ב"עסקת שליט" לעזה ופועל משם להניע פעילות חמאס באיו"ש.
חיג'אזי גייס פעילים באיו"ש ובכלל זה את חמזה זהראן, פעיל חמאס בן 40 מהכפר בידו הסמוך לרמאללה.

הבטחה למימון פיגוע חטיפה

על מנת לקדם את הפיגוע, נפגש חיג'אזי עם בכירי המפקדה בחו"ל וקיבל הנחיות לביצוע הפיגועים, כמו כן הוצע לו ע"י צאלח ערורי סכום של כמליון דולר באם יממש פיגוע חטיפה. בהמשך הועברו לידיו מאות אלפי שקלים לטובת הנעת הפעילות.

חמזה, אשר נעצר בעבר מספר פעמים בגין מעורבות בפעילות חמאס ובתכנון פיגועים – הצטרף גם הוא למאמץ להקמת תשתית הטרור וגייס בין השאר את אחיו אחמד זהראן וכן, אחים ובני משפחה נוספים. אלה פעלו באמצעות הכספים שקיבלו מחו"ל, להשגת אמצעי לחימה וייצור חומרי נפץ אשר נתפסו במהלך הפעילות לסיכול התשתית.

יוזכר כי בתאריך ה-26/9, במהלך הפעילות בכפר בידו לסיכול התשתית, נהרג אחמד זהראן, יחד עם שני פעילים נוספים שפעלו עימו, במהלך חילופי אש עם כוחות הביטחון.

איתור ותפיסת חומרים להרכבת מטעני נפץ

חקירות הפעילים בשב"כ הובילה לפעילות בשטח במסגרתה נתפסו אמצעי לחימה רבים של התשתית. בין השאר – נתפסה כמות של חומרי נפץ המתאימה לבניית 3-4 חגורות נפץ.
מחמד אבו אל חסן, פעיל חמאס מבורקין ועא ע'אני ח'דור, פעיל חמאס מבית סירא – זוהו כדמויות המרכזיות אשר עסקו ביייצור חומרי הנפץ.

פעילי חמא"ס מחו״ל ומעזה ממשיכים, כל העת, במאמצים לגייס תושבים מאיו"ש לטובת פעילות טרור. מאמצים אלו כוללים הזרמה מתמשכת של מימון לפעילות טרור מגוונת. אחד המעורבים הבולטים הוא מוסא דודין, מגורש "עסקת שליט" מאזור יתיר, מקורבו ויד ימינו של צאלח עארורי, המעורב בהכנסת כספי טרור באמצעות שליחים לחמאס באיו"ש, פעילות שהובילה לאחרונה לסיכול תשתית טרור באיזור חברון.

גורם בכיר בשב"כ: מדובר בסיכול מבעוד מועד, נרחב ומשמעותי של תשתית טרור מסוכנת שתכננה שורה של פיגועים קשים. מטרת פעילות הטרור המאומצת של פעילי החמאס בחו"ל ובעזה אל מול הפעילים שטחי איו"ש, הינה לערער את היציבות באיזור, תוך שמשיתים מחיר כבד על התושבים המקומיים.

שירות הביטחון הכללי, יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל, ימשיכו בטיפול נחוש במאמצי הגיוס וההתעצמות של חמאס באיו"ש, במטרה להגיע לכלל הגורמים אשר יהיו מעורבים במאמצים אלו ולסכלם מבעוד מועד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *