חדרה: מאות מחו למען השבת

כמאה תושבי חדרה מכל רחבי העיר, חרדים, דתיים ומסורתיים, עורכים בשעה זו הפגנה מול מועצת העיר בדרישה לשמור על צביונה של השבת בעיר, זאת על רקע ההצבעה הצפויה במועצת העיר בנוגע להצעה לשינוי חוק העזר העירוני כך שיאפשר פתיחה של מסחר בשבת בעיר

כמאה תושבי חדרה מכל רחבי העיר, חרדים, דתיים ומסורתיים, עורכים בשעה זו הפגנה מול מועצת העיר בדרישה לשמור על צביונה של השבת בעיר, זאת על רקע ההצבעה הצפויה במועצת העיר בנוגע להצעה לשינוי חוק העזר העירוני כך שיאפשר פתיחה של מסחר בשבת בעיר.

ההצעה לשינוי חוק העזר עולה להצבעה לאור הפעלת לחצים מכיוונו של מספר 2 ברשימתו של ראש העיר, שי ברכה, שכבר זמן רב פועל על מנת לגייס קולות לטובת ההצעה.

בעקבות ההצעה כבר תקופה ארוכה שתושבים רבים בעיר פועלים על מנת לסכל את ההצעה ולשמור על צביונה של השבת בעיר, כפי שהיה לאורך כל השנים.

התושבים חוששים שפעילותם של גורמים שונים, בהובלת שי ברכה, יפגעו בצביון השבת ויפגעו במסורת ארוכת שנים הנהוגה בעיר, של כבוד למסורת ולשבת.

בהפגנה קוראים התושבים לנבחרי הציבור לא לשתף פעולה עם ההצעה ולהצביע נגד שינוי חוק העזר ובכך לשמור על השבת במרחב הציבורי. המפגינים נושאים שלטים בהם הם פונים באופן אישי גם לברכה וקוראים 'תביא ברכה ולא קללה' ואף לראש העיר, בקריאה – 'גנדלמן – די להיכנע לשנאה ופלגנות'.

במקביל להפגנת התושבים מתקיימת הפגנה של פחות מ-10 אנשים התומכים בחוק העזר אשר יאפשר פתיחת מסחר בשבת בעיר וזאת למרות הפרסומים הנרחבים בעיר וברשתות על ההפגנה.

מארגני ההפגנה לכבודה של השבת מספרים כי למרות הזמן הקצר בה התארגנו ההיענות מרשימה מאוד והתמיכה הציבורית מכל רחבי העיר מראה על הרצון הברור של הרוב התושבים להפסיק את הפרובוקציות ולא לפגוע במרקם החיים המיוחד בעיר.

בן אבוטבול ממארגני ההפגנה סיפר: "זו תקופה ארוכה שגורמים קיצוניים מובילים בעיר שיח של הסתה ופלגנות ומנסים לזרוע שנאה ולפגוע במרקם החיים המיוחד של התושבים בעיר, כל זאת בשביל לפגוע בצביון המיוחד של השבת בעיר, באנו לפה היום קבוצה גדולה של תושבים כדי להעביר לנבחרי הציבור את העמדה של הרוב הבריא בעיר – די להסתה ולפלגנות, שמרו על קדושת השבת בעיר!" מסר.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *