חוסר שיוויוניות: רק 5.6% מתקציב ההסברה בקורונה, הופנה למגזר החרדי

הפרסום לזכאות לדמי אבטלה במגזר הכללי, היה 1.219 מיליון ₪, מתוכם, הופנה רק 13,000 ₪ לציבור החרדי

יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר טען בוועדה שהתכנסה בכדי לדון בחוסר שוויוניות בתקציבי פרסום ההסברה לציבור החרדי כי רק 5.6% מתקציב ההסברה בקורונה, הופנה למגזר החרדי.

עוד טען יו"ר הוועדה, הפרסום לזכאות לדמי אבטלה במגזר הכללי, היה 1.219 מיליון ₪. מתוכם, הופנה רק 13,000 ₪ לציבור החרדי.

ראש מטה ההסברה החרדי לנושא הקורונה מר חיים גריידינגר פירט את דרכי ההסברה: "עבדתי עם לשכת הפרסום הממשלתית סביב השעון. הפקנו קמפיין ייעודי למגזר בפלטפורמות שונות. את ההצלחה במאבק בנגיף, ניתן לזקוף גם בזכות הקמפיין.

לדבריו, עורכי העיתונות החרדית, הבינו שהם בשליחות ועשו מאמץ. עשינו שת"פ עם קווי המידע (קווי הנייעס) העלנו הודעות והנחיות חדשות כל שעה וחצי והציבור האזין בהמוניו. נציג שלנו בשם מני גרא שוורץ התראיין יום יום בכל הקווים. התקשרנו עם חברות שמחזיקות את מספרי הטלפונים הכשרים (IVR) והוצאת כ-3 מיליון שיחות וכן הסברה בעלוני השבת.

ח"כ אליהו חסיד (יהדות התורה) מתח ביקורת על פעילות ההסברה במגזר החרדי. חסיד סבור כי בעיית הצפיפות, מהווה גורם משמעותי לעליית התחלואה בריכוזים חרדים. באזור בו מתגוררים 100 נפשות בבניין אחד, עמוד אחד בעיתון לא נקרא קמפיין. ההוראות לא ירדו לציבור בצורה ברורה. ההוראות לא היו ברורות הן במוסדות החינוך בו כל מוסד נהג אחרת עקב מידע סותר ממשרדי החינוך והבריאות. הציבור החרדי לא חשוף לרשתות החברתיות.

ראש עיריית אלעד, מר ישראל פורוש שעירו נכנסה לסגר אמר, "מדי פעם ראינו מודעה או שמענו רמקולים. אבל זה כאין ואפס לעומת מה שקיבלו בתקשורת הכללית.

הפרסום באתרים חרדיים היה טוב, אבל הפרסום באינטרנט יעיל לאנשים שכבר נחשפו בתקשורת הכללית". לדבריו, אף גוף לא העביר הנחיות לציבור כיצד להתנהג בתקופת הסגר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *