חוקרים: החיסון פחות יעיל משחשבנו, 1000 נדבקים בתוך שבועיים

חוקרי האוניברסיטה העברית פרסמו נייר עמדה שממנו עולה כי  בקצב ההדבקה הנוכחי מדדי התחלואה צפויים בתוך כשבועיים להגיע לכדי 1000 נדבקים יומיים

חוקרי האוניברסיטה העברית פרסמו נייר עמדה שממנו עולה כי  בקצב ההדבקה הנוכחי מדדי התחלואה צפויים בתוך כשבועיים להגיע לכדי 1000 נדבקים יומיים.  על פי הנייר שפרסמו החוקרים, החיסון פחות יעיל משחשבנו,  רק כ-60 80% הגנה לעומת ההגנה מעל 90% שהיה עד כה.

לדעת החוקרים, אי נקיטת צעדים בשלב זה תגרור נקיטת צעדים קשים יותר בהמשך להשגת אפקט דומה.

במהלך סוף השבוע התגלו 323 מאומתים חדשים שהם 0.5% מתוך קרוב ל70 אלף בדיקות שנעשו.  הבשורות הטובות: קיימת יציבות במספר החולים הקשים – 31.

איתמר גרוטו, סמנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, התייחס להתפתחות התחלואה בראיון לחדשות 13 ואמר: "מימד אי הוודאות קטן, יש לנו כלי עבודה שלא היו בתחילה כמו חיסונים וכמות בדיקות רחבה. לא מדובר בגל רביעי אלא פירפורי גסיסה של הגל השלישי".

במקביל, מחקר חדש וראשון של משרד הבריאות ובית החולים תל השומר מראה כי החיסון של פייזר מספק הגנה טובה מפני וריאנט דלתא, אך יעיל פחות מולו. המעבדה המרכזית לנגיפים במשרד הבריאות ערכה בדיקה ראשונה בישראל, יחד עם הפרופסור גילי רגב-יוחאי מבית החולים שיבא, ובדקה את יעילות החיסון מול זן דלתא. בבדיקה נמצא כי יש ירידה ביעילות של עד עשרה אחוזים. עם זאת, החיסון נערך בתנאי מעבדה ולכן המומחים מעריכים כי החיסון עדיין מקנה הגנה טובה מאוד מפני המוטציה

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *