חוק מאגר "אל תתקשרו אליי" עבר בישיבת הממשלה.

"כל מי שינסה לעשוק קשישים ישלם על זה בחומרה"

כחלק מרפורמת עושק הקשישים אותה מובילים שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ עמיר פרץ, והשרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן, אושרה היום בממשלה הצעת החוק: "מאגר אל תתקשרו אליי", הכוללת הקמת מאגר טלפוני אשר ייאסר להתקשר לנרשמים אליו למטרת שיווק טלפוני (מכר מרחוק).

בישראל התפתחה פרקטיקה של שיווק אגרסיבי ומטעה באמצעות שיחות טלפון המתמקדות בניסיונות מכר לאוכלוסיית הקשישים. זאת ועוד, מרבית הציבור רואה בשיחות השיווק הטלפוניות מטרד ודבר שאינו רצוי.

הצעת חוק זו תהווה חומת מגן לצרכנים המוחלשים אל מול חברות שמשתמשות באוכלוסייה זו כטרף קל לביצוע מעשי עושק.

אמדן היקף מחזור עסקאות שנתי של חברות הטלמרקטינג עומד על למעלה מ-500 מש"ח.

אל כלל הרשומים במאגר לא יהיה ניתן לבצע שיחות שיווק מרחוק. חברה שתבצע שיחה לאדם הנמצא במאגר, תיקנס ע"י הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בסכום של עד 22,000 ש״ח ובמקרים מסויימים גם קנס של עד פי 3 מזה.

מאחורי חקיקה זו עומדים אלפי סיפורים של קשישים שנעשקו והפסידו מיליוני שקלים. מדובר בצעד משמעותי נוסף למיגור ולמניעת עושק הקשישים.

יש לציין שהצעת חוק ליצירת מאגר לאומי קודמה בעבר בכנסת אך לא חוקקה.

שר הכלכלה והתעשייה, חבר הכנסת עמיר פרץ: ״עושק הקשישים הפך למגיפה, ממנה סובלים אלפי קשישים מדי שנה, וזאת כשהחוק הקיים איפשר לעבריינים לחמוק מעונש והשאיר את הקשישים חסרי אונים ולפעמים גם חסרי כל. הרפורמה של השרה מירב כהן ושלי תשים לזה סוף. כל מי שינסה לעשוק קשישים ישלם על זה בחומרה. מגפת הקורונה, גזרה על קשישים בדידות וריחוק חברתי, אבל לא את ההגנה שלנו כמדינה מפני אותם עבריינים."

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *