ח"כ יעקב אשר לראש הממשלה: "אין היגיון למהר ולהטיל סגר כולל על כמה ערים בודדות"

"ההחלטה על סגר כללי על כל המדינה מתקדמת אלינו בצעדי ענק"

לקראת הדיון בוועדת שרים לאזורים מוגבלים, שתתכנס היום בשעה 16.30 לאשר הטלת סגר מלא על מספר ערים מצומצם מתוך רשימת הערים האדומות, הציע יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר לרה"מ ולחברי ועדת השרים מתווה חלופי שימנע את הצעד הבלתי אפקטיבי של סגר מלא על ערים בודדות.

ההצעה החלופית של ח"כ אשר מדברת על הטלת שורת מגבלות כירורגיות על 30 הרשויות האדומות, לרבות סגר חלקי נקודתי לפי שעות ומיקומים משתנים – וזאת כחלק מתכנית פעולה ממוקדת ומותאמת, באפיון ספציפי עבור כל רשות ורשות, בהתאם למצב ולתנאי השטח של כל אחת מן הרשויות.

לדברי ח"כ אשר "הטלת סגר מלא על ערים בודדות הוכחה כבר כבלתי אפקטיבית בעליל, זהו צעד לא חכם שלא מתכתב עם המציאות בשטח, ייתקל בהתנגדות קשה מצד הרשויות, לא יזכה לשיתוף פעולה של התושבים וממילא לא ישיג את מטרתו – השטחת עקומת התחלואה".

בדבריו ציין כי "רק לפני חודש וחצי הוטלו סגרים נקודתיים על הערים אלעד וביתר והנה הם שוב ברשימה האדומה, ואני שואל, האם נעשתה עבודה של הפקת לקחים על יעילותו של סגר כללי על עיר? ואם כן, האם מישהו בדק כיצד חזרו ערים אלו שוב לרשימה האדומה, והאם הדבר מעיד על כישלון הטיפול בשטח?.

"לצערי, זמן רב מדי התבזבז על כתיבת תכניות ורמזורים שכל מטרתם הייתה למנוע בפועל הגעה למצב בו אנו נמצאים כיום. במשך חודש וחצי לא נעשו כמעט פעולות מניעה בשטח, במוקדי ההתפרצות, וכעת מצאו את 'פתרון הקסם': סגר מלא על ערים בודדות!".

עוד הוסיף: "כפי שקבעה וועדת החוקה בסעיפי חוק הקורונה הגדול (חוק הסמכויות), על הממשלה להפוך את 'ברירת המחדל', כך שבטרם תאשר הטלת סגר מלא עליה למצות את כל האפשרויות, כולל הגבלות נקודתיות שיחולו על כלל הערים האדומות, אך בשום אופן אין היגיון למהר ולהטיל סגר כולל על כמה ערים בודדות".

"הטלת סגר מוחלט על עיר זו החלטה קלה, היא אינה דורשת עבודת מטה שונה וייעודית עבור כל עיר ועיר, אך היא קשה ובלתי אפשרית לביצוע ולא תתרום מאומה לבלימת ההידבקות. לעומת זאת, מגבלות נקודתיות וטיפול במוקדים ספציפיים, בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות האדומות, יעבדו טוב יותר בשטח ויזכו לאמון הציבור".

"צר לי לומר זאת, אך ההצעה להטיל סגר מלא על מספר ערים בודדות היא לא תכנית פעולה, זו החלטה מוטעית שבאה מתוך לחץ וחוסר אונים, ללא שום שיקול דעת מקצועי אמיתי, וממילא לא תעמוד במבחן המציאות ולא תצליח למנוע את הצורך בהחלטה על סגר כללי על כל המדינה שמתקדמת אלינו בצעדי ענק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *