חפץ העיד על העינויים הקשים: "צנעת הפרט שלך תעלם ותרד אל תוך השירותים"

בעדותו סיפר היום עד המדינה ניר חפץ על סדרה של התעללויות מצד המשטרה שהכריחה אותו לחתום על הסכם עד מדינה.

בעדותו סיפר היום עד המדינה ניר חפץ על סדרה של התעללויות מצד המשטרה שהכריחה אותו לחתום על הסכם עד מדינה.

אחרי מעצרו בפברואר 2018 רמזו לו החוקרים שמומלץ לו להחליף עורכי דין: "היו ניסיונות של החוקרים להחליף את עורך הדין שלי. אחרי דיון אמרו: 'תראה איזה עורכי דין, הם מרוצים אחרי שנדחה הערעור'. הם לא אומרו ישירות להחליף, אבל…".

חפץ הסויף: "ביקשתי שכל ההתייעצויות עם עורך דיני יהיו בפטיו פנימי. הם לא הסכימו. עורך דיני סמך על חדר התייעצויות. אני לא סמכתי. לא האמנתי שהם לא מקליטים את החדר".

עו"ד בן צור: למה לא היה לך אמון?

חפץ: "כי האמנתי שהחקירה בתיק 4000 היא רדיפה פוליטית".

ההגנה הציגה וידאו מהשבוע הראשון של המעצר שבו אומר החוקר: "תחשוב בראש מה מונח על המשקל, מה מונח על המשפחה שלך, מה עדיף? הם (החשודים האחרים) עושים את אותם העדפות. בשורה התחתונה כל אחד שומר על הגוף שלו".

חפץ: "בשבוע הראשון, בלי להגיד את המונח 'עד מדינה' הציעו לי מעל 10 פעמים בנוסחים שונים. הבנתי שיש עלי לחץ להיות עד מדינה. לא צריך להיות גאון גדול. 7-6 חוקרים אומרים לי: 'אנחנו מאוד מקווים שיש לך בארסנל קלטות טובות, כי עדות לא תספיק'. הבנתי מה רוצים ממני. אמרו לי ש"יש אוטובוס, ומי שלא עולה עליו…'. החוקר ניר שוורץ איים עליי בתכנים האלה בלי רמזים. הוא איים עליי למעשה שיפשיטו אותי. החוקרים היו מאוד קשים איתי. כל יום שלחו לבית מעצר אחר והם עמדו על זה שאני אחתום על המסמך (המאשר חיפוש בטלפון). אני עמדתי על כך שייקחו כל מה שקשור לחקירות אבל שיקפידו על צנעת הפרט".

נציג התביעה הבהיר בדיון כי "מוצג כאילו נדרשה חקירתו כדי לגשת לחומר המחשב ולהעתיק אותו. חברי יודע – העניין היה חתימה כדי שניתן להעתיק את החומר שלא בנוכחותו. אז הגיע חוקר מחשב ואמרו לו 'עכשיו תשב שמונה שעות ונעתיק את המחשבים'".

חפץ: "היו אמצעים דרקוניים. לא דמיינתי שאמצעים כאלו יכולים להינקט, בוודאי בלי שום פרופורציה לחשדות שבהם נחקרתי. היה לי ליל בלהות ללא שינה עם אירועים קשים".
עו"ד בן צור: "ידעת שלפני מעצרך הגוף חקירה עשה עבודת תחקיר מקיפה עליך?".

חפץ: "הסקתי מהחומרים והאירועים בחקירה שהיו גם האזנות וגם מעקבים לפחות שבוע לפני המעצר. לא הבחנתי בזה בזמן אמת".
עו"ד בן צור: אני מפנה אותך לחלק מהחקירה מ-1 במרץ 2018. החוקר אומר לך "בוא נגיד שאנחנו די היינו איתך בימים לפני המעצר. אנחנו יודעים איפה היית ומה עשית. אני יודע איפה הייתה בלילה לפני שעצרתי אותך".
חפץ: "כן, אמרו הרבה פעמים".

עו"ד בן צור: אתה זוכר שכבר בחקירה הראשונה הזכירו לך פתאום את אשתך?

לגבי "חומרי מחשב" שנתפסו אצלו, הוקרן סרטון של חפץ בחקירה שבו הוא אומר לשוטרים "יש פה חומרים של צנעת הפרט". בעדות בבית המשפט הוא ציין: "החוקרים רצו להיכנס איתי לקרביים ולראות הכל. לא הסכמתי. היה ויכוח ארוך ולחצים כבדים שאחתום על הטופס. העורך דין אמר לי לחתום עם איזו הסתייגות. מהרגע הראשון הבנתי שיש כאן איום שיפרקו לי את הפרטיות. לא היה צריך להיות גאון גדול להבין את זה. זה לא נאמר ברמזים. הבנתי לחלוטין שרוצים לנבור לי בדברים בשביל להפעיל עליי מנופי לחץ.

חפץ מעיד על תרגיל חקירה בזוי,נמוך, מלוכלך, צהוב ופסול שהחוקרים עשו כנגדו. בתגובה השופטים הוציאו את כולם והשאירו את העדות בדלתיים סגורות. באולם הדיונים מוקרן כעת תיעוד ברור כשחוקר שואל באיום את חפץ: מה עדיף לך המשפחה שלך או האינטרסים של נתניהו.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לתבוע מיליונים מהנחשים מנדלזבל שי ניצן אלשיך וכולי

    זבל ימח שמם

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב