חרדים / אלימות ותחושות – עמירם בן לולו

הדילמה של עמירם בן לולו בימים טעונים שכאלו – דעה

ימים לא פשוטים עוברים על המגזר החרדי כציבור, אף אחד מהמיינסטרים החרדי לא מזדהה עם מעשי אלימות כלפיי מי שלא יהיה, ומצד שני לא צריך להיות חרדי גדול כדי להבין שהענישה מצד האכיפה אינה מידתית.

ובדיוק בנקודה הזאת, מגיע החרדי הממוצע ששואל את עצמו: איפה אני ממוקם בסרט הזה אף שאני רק ניצב, ולא שחקן ראשי.

מצד אחד, התחנכתי ומחנך את ילדיי כחרדי, הכיפה שעל ראשי והחולצה הלבנה ועוד סממנים מתייגים אותי כחרדי – ואם כך אני מהצד הנרדף המוכה והסובל על לא עוול בכפי.

מצד שני, אני לא מסכים עם מעשי קומץ השוליים של החברה (שדרך אגב צועקים על כל במה או כביש אפשרי ׳נמות ולא נתגייס׳ והכל למען ובשם התורה שיש בה ערכים כדוגמת ואהבת לרעך כמוך / ונשמרתם לנפשותיכם / לא תרצח וכו׳ אבל זה נושא לדיון בנפרד) שלא שומרים על ההנחיות בשום אופן – כי לא משנה מה ההנחיות – אלא מי אמר אותן.

וכאן באה הדילמה: איפה אני בסיפור. האם עליי להיפגע או להצדיק?!

ואז מוצא את עצמו הממוצע המבולבל, כשהוא כועס על השוליים שבגללם הוא ומשפחתו שבאמת ובתמים שומרים על ההנחיות, על אף שהוא מוותר על ערכים נכבדים מחייו עלולים לחטוף אלה או קללה במקרה הטוב ברחוב כי ׳החרדים האלה׳ מסכנים אותנו, ובנוסף כעס המלווה בפחד על גורמי האכיפה שמשתוללים ברחובות בצורה חסרת רסן בגלל שבחסידות כל שהיא (שעל פי רוב הוא אפילו לא יודע לאיית) החליטו לערוך טיש. בקיצור אכל, לקה ושילם.

המסקנה מכל זה: לאחינו הקומץ הבא מתוך המגזר החרדי לפני שאתם מקבלים החלטה ככל שתהיה תזכרו את החרדי הפשוט שסובל כמו כולם מהמגיפה על כל השלכותיה ובנוסף מתדמית רעה ועלול גם לחטוף אלה כשהוא יוצא לקנות פיצה למשפחתו המבודדת בגללכם.

ולאחינו השוטרים שצריכים לעשות את מלאכתם נאמנה, אספר לכם, שלעתיד לבוא יקח הקב״ה את יצר הרע וישחט אותו לעיני כל, ונשאלת השאלה אתה בורא עולם שבראת אותו, אתה נתת לו את התפקיד להחטיא את עם ישראל למה לשחוט אותו? הוא עשה את היעוד שאתה שבראת אותו יעדת לו!

התשובה היא שאדון יצר הרע נכון שעשה את שליחותו אבל איךךך ביצעת את תפקידך?? הלכת עם כל הלב והנשמה וארבת יומם ולילה ליהודי מסכן כדי לפרק אותו לגורמים (שוב נושא לפעם אחרת) ולכן ישחט.

תעשו את מלאכתכם, אבל בחייאת, לא חייבים לשבור עצמות כדי להרתיע ובטח לא של חפים מפשע – חרדי ממוצע, כמו שלא כל החילוניים בבלפור לא כל החרדים משתוללים. ותזכרו שיש מידה כנגד מידה בעולם אפשר גם לקרוא לזה קארמה, תהיו מעט יותר אנושיים, כי היהודי הזה שאתה מפוצץ אותו מכות ׳בשם אכיפת החוק׳ יכול להיות אבא / הבן שלך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *