חרדים עלו לקברו של החייל החרדי הבודד

הבוקר (רביעי) יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה, עלו מתנדבי זק"א, חיילים מהמגזר החרדי ואזרחים לקברו של החייל פנחס סולובייצ'יק הי"ד, בחור ישיבה בודד ששירת באצ"ל ונהרג בפריצת החומה, ליד הר ציון במלחמת השחרור. הוא נטמן בבית העלמין שערי צדק הישן. חייל אלמוני שאיש לא בא לציונו

הבוקר (רביעי) יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה, עלו מתנדבי זק"א, חיילים מהמגזר החרדי ואזרחים לקברו של החייל פנחס סולובייצ'יק הי"ד, בחור ישיבה בודד ששירת באצ"ל ונהרג בפריצת החומה, ליד הר ציון במלחמת השחרור. הוא נטמן בבית העלמין שערי צדק הישן. חייל אלמוני שאיש לא בא לציונו.

חיים ווינגרטן ראש אג״מ של זק״א אמר: " היום, יום הזכרון לחללי צה"ל, התייצבנו מתנדבי זק"א, חיילים ואזרחים, יחד עם הרב ישראל גליס איש ירושלים, אשר דואג לארגון העליה מדי שנה בשנה, ליד ציונו, התייחדנו והתפללנו לזכרו בהדלקת נר נשמה, אמירת תהילים, קדיש ותפילת קל מלא רחמים".

רקע:

פנחס סולובייצ'יק בן יעקב וחנה. מספר אישי 0173732 נולד ביום כ"ב במרחשון תרפ"ז (30 באוקטובר 1926) בירושלים. פנחס ז"ל למד בתלמוד תורה. אחד הצעירים האמיצים שלחמו את מלחמת העיר העתיקה. היה שומר דת ונזהר במצווה קלה כבחמורה גם בימי שירותו. היה חבר מחתרת אצ"ל וקנאי לערכים הלאומיים. בחייו האזרחיים היה עובד בבית חרושת למוצרי חשמל ולפי עדות הממונים עליו היה אחד העובדים המוכשרים במקצועו ששחרורו נדרש משלטונות הצבא ככוח חיוני חשוב ביותר במוסד.

פנחס נהרג בפריצת החומה ליד הר ציון ביום ח' אב תש"ח (13.8.1948), שעות מעטות לפני שחרורו. בן 22 היה בנפלו, נקבר בחצר בית החולים "שערי צדק" בירושלים. יהי זכרו ברוך.

צילום: דוברות זק״א

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ע"פ דעת תורה של כל מנהיגי הדור: הכי טוב שלא לעמוד למדינת השמד. הם החילונים מבזים ומרחיקים את רוב העם מתורתו של ד' ית' שמו. ומאוד יזיק אם חרדי יעמוד דקה לבטלה!!! אנחנו הצדיקים של הדור וכולנו גאים שלא נעמוד ולא עמדנו בצפירה - של "שמד". כל הרבנים הצדיקים החכמים והאדמורי"ם - לימדו אותנו לא לכבד את הרשעים!!! וגם אסור להתחנף לרשעים, כפי שלמדו חז"ל מן הפסוק: "וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ... וגם לא לעמוד בצפירה. לעמוד בצפירה אסור ע"פ הלכה וגם בגלל חוקות הגוים... ומש"ה אנחנו החרדים החכמים צדיקי הדור וכו' לא נעמוד אפי' דקה אחת, או חצי דקה למדינה המסריחה מעבירות של שמד ניאוף וע"ז וכו'. כהיום המדינה מוקצת מחמת מיאוס. תמיד חייבים לזכור שאך ורק השמירה על כל התורה ועל כל המצוות היא זאת ששומרת על עם ישראל בכל מקום שהם נמצאים. אנחנו מקווים שכל החיילים במדינה יידעו ויזכרו לתמיד, שרק הקב"ה שומר על עם ישראל!!!! ולא הצבא הכפרני שמשמיד הדעת מעם ישראל. ומי שלא מאמין כך הם אפיקורסים גמורים כמו מנהיגי המדינה. החיילים רק השלוחים... אבל גם בלי שום חיל הקב"ה יכול להסתדר לבד. לא צריך שום עזרה. .

    ע"פ דעת תורה של כל מנהיגי הדור: הכי טוב שלא לעמוד למדינת השמד. הם החילונים מבזים ומרחיקים את רוב העם מתורתו של ד' ית' שמו. ומאוד יזיק אם חרדי יעמוד דקה לבטלה!!! אנחנו הצדיקים של הדור וכולנו גאים שלא נעמוד ולא עמדנו בצפירה – של "שמד".

    כל הרבנים הצדיקים החכמים והאדמורי"ם – לימדו אותנו לא לכבד את הרשעים!!! וגם אסור להתחנף לרשעים, כפי שלמדו חז"ל מן הפסוק: "וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ… וגם לא לעמוד בצפירה. לעמוד בצפירה אסור ע"פ הלכה וגם בגלל חוקות הגוים…

    ומש"ה אנחנו החרדים החכמים צדיקי הדור וכו' לא נעמוד אפי' דקה אחת, או חצי דקה למדינה המסריחה מעבירות של שמד ניאוף וע"ז וכו'.

    כהיום המדינה מוקצת מחמת מיאוס. תמיד חייבים לזכור שאך ורק השמירה על כל התורה ועל כל המצוות היא זאת ששומרת על עם ישראל בכל מקום שהם נמצאים. אנחנו מקווים שכל החיילים במדינה יידעו ויזכרו לתמיד, שרק הקב"ה שומר על עם ישראל!!!! ולא הצבא הכפרני שמשמיד הדעת מעם ישראל. ומי שלא מאמין כך הם אפיקורסים גמורים כמו מנהיגי המדינה. החיילים רק השלוחים… אבל גם בלי שום חיל הקב"ה יכול להסתדר לבד. לא צריך שום עזרה.

    .

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב