חשש: המוטציה הבריטית היא זאת שגרמה לזינוק ברחוב החרדי

גורם בכיר במערכת הבריאות מעריך בשיחה לחדשות 12 כי המוטציה הבריטית מזמן כבר כאן, והיא הסיבה לעלייה בתחלואה במגזר החרדי. הערכה שהמוטציה כבר מתפשטת בישראל

הישראלי הרביעי שנדבק במוטציה הבריטית לא היה בחו"ל – וככל הנראה נדבק בארץ. הערכה היא כי הישראלי שנדבק כבר הסתובב במספר מוקדים בישראל. נתניהו צפוי להקדים את הסגר ליום שישי – עשרה בטבת.

גורם בכיר במערכת הבריאות מעריך בשיחה לחדשות 12 כי המוטציה הבריטית מזמן כבר כאן, והיא הסיבה לעלייה בתחלואה במגזר החרדי.

פרופ' אש התייחס לעניין המוטציה: "אני לא רוצה להכניס פאניקה סביב הוריאנט, זה לא באמת חמור. היה צפוי שתהיינה מוטציות וכולנו מקווים שהחיסון יעבוד. הבעיה היא שהוא יכול להעלות את מספר החולים".

מוקדם יותר, שר הבריאות יולי אדלשטיין הודה בישיבת הקבינט כי 4 מקרים של המוטציה הבריטית התגלו בישראל. 3 מהם מאנשים ששבו מאנגליה, ונמצאים במלונית. עדיין לא ברור האם המוטציה מסתובבת ברחבי ישראל, וזאת ידעו כבר בימים הקרובים.

ברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים שסגרנו את השמיים מבריטניה ומיתר העולם", אמר ראש הממשלה נתניהו בהתייחסו לחדשות על הגעת המוטציה לארץ. "ברור מאליו שהחלטנו נכון לחייב ישראלים שהיו באנגליה ובמדינות הנגועות להיכנס למלוניות", הוסיף ראש הממשלה.

עידכונים

‏נתניהו ביקש לבחון: לחסן 24 שעות ביממה כדי להגביר את קצב מבצע החיסונים .

המל"ל מתיישר עם עמדת משרד הבריאות: ממליצים להודיע מראש על סגר למשך שלושה שבועות, שכולל סגירת המסחר למעט מזון ופארם.

פרויקטור הקורונה מציג את הסגר – נחמן אש: אנחנו ממליצים על סגר יום כיפור. 1000 מטרים. איסור שהייה בבית אחר. מסיר, בילוי ופנאי סגורים. צמצום מקסימלי. צמצום ב-50 אחוז של תחבורה ציבורית. מערכת לי על סגורה במשטרה למעט החינוך במיוחד. התקהלויות 10 בפנים, 20 בחוץ. התחלה ביום שישי למשך 25 ימים

בני גנץ רותח על פרופסור אש (שהציע סגר מלא החל מיום שישי הקרוב): "זה לא תקין שאתה משנה תאריכים ככה, אי אפשר לתת פקודה למדינה לרדת לפזצט"א".

אש: ההצעה שלנו – התכלית של הסגר הזה להיות הסגר האחרון ולמשוך זמן על האפקט של החיסון. נוריד את התחלואה נקנה זמן והחיסון ישפיע ונצא מהסיפור הזה. מספר המאומתים הוא לא התכלית אלא מספר החולים הקשים אבל זה בקורלציה.
אקוניס: אם עושים סגר מתי מגיעים לפחות מאלף חולים?
אש: כבר אגיע לזה אני בונה מתח.
אקוניס: הכל כבר בעיתונים.
אש: יש מחויבות שלנו לעשות את זה בצורה מהירה. השפעה אפשרית של הוריאנט, כמה הוא משפיע שהוא כבר בישראל, הוא אחד הגורמים להאצת התחלואה אולי אנחנו \לא יודעים. ההיענות הציבורית לסגר היא מאוד חשובה. אני מקווה שגם הפעם הציבור יתן אמון למהלך הזה.
מודל הסגר הוא מודל הסגר של יום כיפור, הסגר לא אמון כמובן להפריע למבצע החיסונים יהיה ניתן להתחסן. חינוך חוץ מחינוך מיוחד נסגר, פנאי ומסחר נסגר, מקומות עבודה במודל סגר יום כיפור, תחבורה חמישים אחוז, סגירת האיים הירוקים בהתאם לחוק האיים. אנחנו צופים שהסגר ימשך 25 ימים.
מירי: דיברנו על יום ראשון מאיפה הבאת את יום שישי.
אש: יום שישי זה יום בשבוע.
מירי: על זה אנחנו מסכימים.
אורית: כדי שנתווכח ונסכים על יום ראשון.
אש: זה גם יכול להיות.
בני: מעבר לזה שזה לא תקין שאנחנו מקבלים נתונים מסוימים ומציגים נתונים אחרים. אבל זה לא הגיוני צריך לתת למדינה להתכונן. מדינה זה לא פזצתא.
אקוניס: זה לא יאמן אני מסכים עם בני גנץ.
אש: זה נתון להחלטת הממשלה והשינוי הוא בעקבות החשיבה הנוספת שעשינו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *