חשש לירי: כוננות בישראל לקראת מצעד הדגלים

שעתיים למצעד הדגלים: חיל האוויר המצרי העלה שני מטוסי תצפית וסיור סמוך לדרום רצועת עזה. בכיר הג'האד האיסלאמי אחמד אל-מודלל אומר כי אי אפשר שצעדת הדגלים בירושלים תעבור בשתיקה

כחלק מהכוננות הביטחונית לקראת צעדת הדגלים תנועת המטוסים הנוחתים והממריאים בישראל הוסטה למסלולים צפוניים.

חיל האוויר המצרי העלה שני מטוסי תצפית וסיור סמוך לדרום רצועת עזה. בכיר הג'האד האיסלאמי אחמד אל-מודלל אומר כי אי אפשר שצעדת הדגלים בירושלים תעבור בשתיקה. "בעבר הצעדות האלו עברו בשתיקה, אך המציאות השתנתה. ישראל נמצאת במצב של בלבול פנימי, והצלחנו להפתיע אותה במערכה בחודש שעבר". בראיון לערוץ אל-אקצא של חמאס, אמר אל-מודלל כי מצעד הדגלים הוא "מצעד של שנאה והכרזת מלחמה עם העם הפלסטיני".

מצרים ומתווכים אחרים פנו לחמאס בבקשה שלא תהיה תגובה היום מעזה על מצעד הדגלים בירושלים. כך אמר דובר חמאס באזור ירושלים מוחמד חמאדה. לדבריו, עמדת הארגונים הפלסטיניים הייתה ברורה ולפיה הצעד של ישראל בירושלים פסול ואי אפשר לאפשר למצעד הדגלים לעבור בשקט, אך אין פירוש הדבר עימות בעזה בהכרח.

בכיר בחמאס בעזה איסמעיל רדוואן קרא למתווכים השונים ולקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל כדי שהדברים לא יחזרו להיות כפי שהיו בחודש שעבר. "אם תהיה פגיעה במסגד אל-אקצה או שיהיו הרוגים בקרב בני העם הפלסטיני – ההתנגדות לא תוכל לשבת בחיבוק ידיים", אמר.

ערוץ אל-ערבייה מדווח ממקורותיו, כי חמאס והג'יהאד האיסלאמי הודיעו לממשלת מצרים כי אין בכוונתן להסלים את המצב מול ישראל, על רקע מצעד הדגלים בירושלים היום, וזאת בעקבות פנייה פנייה מצרית שלא לנקוט בצעדי הסלמה.

‏ח"כ מנסור עבאס מסר בתגובה כי "מצעד הדגלים בירושלים הוא התגרות משולחת רסן, השר לביטחון פנים והמשטרה היו צריכים לבטל אותה" .

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *