חתונה של בחור ספרדי או אשכנזי? הדילמה של מנהיג הפלג הירושלמי

במענה לבחור מישיבת פוניבז', הגיב הגר"א דויטש, ממנהיגי הפלג הירושלמי  כי אם יוזמן לשתי חתונות באותו יום – אחת של בחור ספרדי והשניה של בחור אשכנזי הוא יעדיף להשתתף בחתונה של הבחור הספרדי

במענה לבחור מישיבת פוניבז', הגיב הגר"א דויטש, ממנהיגי הפלג הירושלמי  כי אם יוזמן לשתי חתונות באותו יום – אחת של בחור ספרדי והשניה של בחור אשכנזי הוא יעדיף להשתתף בחתונה של הבחור הספרדי.

"ואיני יכול להשתתף בשניהם, אני מעדיף ומשתתף אצל הבחור הספרדי", אמר מנהיג הפלג הירושלמ י , כך על פי דיווח בקו הסקופים בהנהלתו של אלימלך הירשמן.

כידוע, בעולם התורה האשכנזי לומדים כיום אלפי בחורים מעדות המזרח שנמנים על סלתה ושמנה של עולם הישיבות.

לפני כמה חודשים נאם הרב פינטו לפני תלמידו וכיבד בדבריו את מרן הגרב"ש דייטש אותו הכתיר כמורה דרכו. "רבי שמואל דייטש הוא ממשיך דרכו של רבי שמואל אוירבך זצ"ל שהיה מורי ורבי", אמר הרב פינטו במעמד והוסיף טפח על הנהגתו של הרב דייטש "אנחנו נכנעים אליו בכל דרך וכל הנהגה ובכל קבלה ובכל עניין הוא הממשיך של הרב שלנו הרב שמואל אוירבך. זה דבר שמעצים את הגודל של היום הזה. זה לא עוד חנוכת בית מדרש. הרי לשובה ישראל יש 35 בית מדרשות, זה עוד פרק שמתחילים. הרב בישר כי לאחר 8 שנים שלא קיבל קהל בשל הנסיבות שנוצרו, "היום אנחנו חוזרים לראות ולקבל קהל. כל היום היינו בכיסופין לקב"ה והכנעה לבורא, לבשנו חליפה חדשה לכבוד המעמד. גם הדברים שנאמרים הם מעומק הנשמה".

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. עדיף שהישיבות לא יוגדרו והיו שייכים לכוווולם כלל הרבנים שהיו מכולם

    או שהישיבות יהיו ספרדי לספרדי אשכנזי לאשכנזי המצב היום מגעיל ודוחה ספרדים בלי טיפת כבוד מבישים את העבר שלהם כאילו באו משבט זולו שמנסה להכנס ליהדות בלי כל העבר המפואר כאשר הם החומר ביד היוצר האשכנזי

    בני הפרנק |
    הגב