טירוף בבניני האומה – רק המשיח היה חסר על הבמה

רבבות חרדים ודתיים לקחו חלק בסדרת מופעי 'צמאה' שנערכו  על ידי תנועת חב"ד בסיוע האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים בבניני האומה בירושלים. טור סיכום

רבבות חרדים ודתיים לקחו חלק בסדרת מופעי 'צמאה' שנערכו  על ידי תנועת חב"ד בסיוע האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים בבניני האומה בירושלים.  את המופע מימן מכיסו הנדיב משה שילת, שמוזיל מידי שנה מהונו יחד עם העייריה למען החגיגות שמנציחות בתודעה את שחרורו ההיסטורי של הרבי מתא המאסר במוסקבה.

אמש נערך המופע במרכזי בשעת חצות, אחרי סיידר שישי התייצבו אלפי בחורי ישיבות באולמי בניני האומה בירושלים. מעל 3.000 כרטיסים נמכרו, אבל בחב"ד רצו לתת  לכולם להנות, וכך מצאו את עצמם קרוב ל-8000 איש באולם של 3.000 מקומות.

מחוץ לאולם הקונגרסים, 'העוילם' שופע ברכילויות על אה ועל דה, אך בפנים, הר הגעש והשמחה מתפרץ כבר בתחילת המופע. 12 בלילה? עייפות וקורי שינה? הצחקתם את האלפים ששאגו בטירוף כאילו אין מחר. כאילו התעוררו עם כוחות מחודשים, כאילו לגמו 5 כוסות קפה של פייזר. ריבו עולה על הבמה ומקפיץ את האלפים עם "הושיעה את עמך". אחריו עקיבא, שולי,  ואז "הם כלואים". בשלב הזה אברהם פריד מופיע מאחור ו"פודה בשלום את נפשם". האנרגיות של הקהל שגם ככה היה על אקסטזה לייט עפות עד לתקרה שמתפקע מהשאגות.  וזה לא נגמר, מוטי שטיימניץ מפציע עם רחמנא, הקהל שקצת נח לכמה רגעים, קם על רגליו! ומכונת האנרגייזר הבלתי נגמרת שבה לפעולה. כך גם היה שפריד מכה על הסלע 'הך הך' והיפנט את הקהל שעמד על הרגליים.


את ההצגה גנב האמן שולי רנד, שהתקבל בתשואות על ידי הקהל החרדי ( חלקם בחורי ישיבות) ששרו  לו "קול ששון וקול שמחה" , וזאת למרות שנישא למנחת טלוויזיה. רוב הקהל שיתף פעולה עם רנד, למעט חרדים הארדקורים בודדים שנותרו לשבת על הכסא לאות מחאה – ואולי לאות הלם.

את הפיניש הסופי מסיימים מוטי, ריבו, שולי, עקיבא ויונתן רזאל לקול צלילי "אני מאמין". הקהל שר ברגש. היה רק חסר לנו את המשיח שהיה יורד במדרגות ומצטרף לשירה האדירה ואומר לקהל. "אכן, בניי, הגיע זמן גאולתכם"…

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *