טראמפ הבהיר: עצרתי את התקיפה נגד איראן רק לעת עתה

הדרמה בארה"ב: הנשיא טראמפ צייץ הלילה: "לא ביטלתי את התקיפה נגד איראן, רק מנעתי ממנה מלהתבצע בשלב זה". דיווח: ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר נגד איראן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ הערב (שבת) בחשבון הטוויטר שלו: "נטיל סנקציות משמעותיות נוספות על איראן ביום שני". טראמפ התייחס לנושא הגרעין ואמר כי "תחת תוכניתו ה'נוראית' של אובמה איראן הייתה משיגה גרעין תוך שנים ספורות, אסור לנו לאפשר לזה לקרות".

מוקדם יותר אמר טראמפ כי פעולה צבאית נגד איראן עדיין נשקלת ואחר כך אף הבהיר כי מעולם לא חזר בו מההחלטה לתקוף, כפי שדווח, אלא רק עצר אותה בשלב זה. "לא ביטלתי את התקיפה נגד איראן, רק מנעתי ממנה מלהתבצע בשלב זה", כתב בטוויטר הנשיאותי.

טראמפ, שהחליט לתקוף באיראן בעקבות הפלת המל"ט, הוסיף: "חשוב להתחיל מחדש בנוגע לאיראן, להחזיר את איראן לגדולתה". עוד הוסיף בנימה מפוייסת: "אנו מעריכים את איראן על כך שלא הפילה את המטוס האמריקני המאוייש שעבר באזור".

אלא שמנגד, שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף פרסם תרשימים של מסלול הטיסה של המל"ט האמריקני, שלטענתו מוכיחים שכלי הטיס שהופל על ידי איראן חדר לשטחה הריבוני של המדינה. "המל"ט חדר לשטחה הריבוני של איראן", כתב זריף, והוסיף: "אנחנו לא מעוניינים במלחמה, אלא רק מעוניינים להגן על גבולותינו באוויר, ביבשה ובים. אנחנו נתלונן על ארצות הברית באו"ם ונוכיח שהיא משקרת".

‏ה"וושינגטון פוסט" דיווח אמש כי הנשיא טראמפ אישר לפנטגון להפעיל בליל חמישי האחרון מתקפת סייבר על מחשבים ומערכות איראניות שאחריות על ירי טילים, זמן קצר אחרי הפלת המל"ט האמריקני. הבית הלבן סירב להגיב לדיווחים בנדון.

על פי הדיווח, המתקפה, שהוצעה לנשיא טראמפ אחרי מתקפת המכליות במפרץ עומאן לפני שבועיים, גרמה לנזק ממשי אך לא לפגיעה באזרחים או חיילים ונחשבה לאלטרנטיבה "פרופורציונלית".

אתמול אף חשף ה"וול סטריט ג'ורנל" כי איראן ניסתה לערוך מאות מתקפות סייבר כנגד גופי ממשל וחברות פרטיות בארצות הברית בשבוע האחרון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *