טראמפ הכריז: "הנצחון שלנו, יש קבוצה שמנסה לרמות". ביידן: "אנו בדרך לנצח" • שידור חי מתעדכן

עד לרגע זה שעות הבוקר אין הכרעה לא עם טראמפ ולא עם ביידן. למרות זאת שני המועמדים בנאומים. טראמפ הכריז על ניצחון בבית הלבן, ואמר: "נלך לבית המשפט העליון" • ביידן לעומתו: "מאמין שאנחנו במסלול הנכון לניצחון"

לאחר לילה ללא הכרעה בארה"ב הדרמה נמשכת והחששות גוברים בארה"ב, על פי הדיווחים השוטפים המגיעים מארה"ב הקרב צמוד ביותר בין שני המועמדים דונלד טראמפ וגו' ביידן ואין ניצחון לאף אחד עד עכשיו. אולם למרות זאת שני המועמדים בחרו לתת נאום והצהרה לאומה בהם הם טוענים כי ניצחו.

טראמפ נשא לפני זמן קצר הצהרה בחדר המזרחי בבית הלבן. טראמפ פתח את דבריו בכך שהודה למשפחתו ולסגן הנשיא. בהמשך הדברים הוא טען לחשש מגניבת החבירות ואמר כי נגיע לבית המשפט העליון. טראמפ עבר על המדינות השונות שבהן זכה ודיבר על הקולות הרבים שקיבל במדינות שונות וגם תקף את הדמוקרטים: "קבוצה עצובה מאד של אנשים מנסה לבטל את הקבוצה שמצביעה לנו ואנחנו לא נסבול את זה. היינו מוכנים לתמיכה גדולה ופתאום הכל הופסק".

"הם (הדמוקרטים) ידעו שהם לא יכולים לזכות, אז הם אמרו 'בואו נלך לבית המשפט'. היינו מוכנים לזכות בבחירות – והאמת היא שזכינו. אז נלך לבית המשפט העליון, אנחנו רוצים שההצבעות ייפסקו".

על פי רשת CNN המועמד הדמוקרטי מוביל עם 220 אלקטורים, לעומת 213 לטראמפ. כדי לנצח, צריך אחד מהמועמדים להשיג לפחות 270 אלקטורים. תוצאות סופיות צפויות רק ביום שישי.

גם ביידן המנהיג מצד הדמוקרטים נאם כשעתיים לפני טראמפ ואמר בדלוואר. "אנו בדרך לנצח את הבחירות האלה, שמרו על האמונה, יש הרבה קולות שעדיין לא נספרו, וזה לא נגמר עד שכל הקולות ייספרו. זה לא מקומנו להכריז מי ניצח בבחירות, זו החלטת העם האמריקני אבל אני אופטימי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *