טרנד חדש: איפור פנים לא שגרתי

בתקופה שבין פסח ללל"ג בעומר כשאין חתונות ואין כמעט את מי לאפר, מצאו להן המאפרות טרנד חדש/ישן, ואיפרו את פניהן לתמונה ברשתות החברתיות. מאחורי המיזם עומד בעיקר הרעיון להעלות עוקבים ולקבל פידבקים, רותי ברג, מאפרת, מספר לנו מאיפה ההשראה? ומה הסיפור מאחורי התמונות? ויש גם טיפים לאיפור יומיומי // ראיון

רותי ברג מאפרת בת 34 ואמא ל-5 ילדים, רותי מאפרת ומעצבת שיער כבר 15 שנים. ביומיום היא מאפרת כלות, עובדת גם על אירועים והפקות אופנה עם מעצבות מהמגזר החרדי והכללי. פעילה ברשתות החברתיות: אינסטגרם, פייסבוק ויוטיוב.

מה את אוהבת במקצוע שלך?

ראשית זו עבודת שליחות, כשאני גורמת לנשים לשמוח ולהיראות טוב עם עצמן, זה סיפוק אדיר. זה להקשיב לחלום של כלה/אמא או כל אחת בצורה הכי טובה ומחמיאה ביותר. מה שיפה באיפור הוא האפשרות להדגיש חלקים יפים יותר ולהיפך להסתיר פגמים או להצר את הפנים והאף. גם בהפקות אופנה יש תחושה של שליחות וסיפוק מיידי, זה מרגש אותי להיות חלק מהטוטאל לוק של המעצבת.

בזמן האחרון העלית לרשתות החברתיות – איפור פנים מיוחד שסחף אחריו עוד מאפרות ?

מאז ומתמיד יצרתי תוכן שהוא קצת שונה ואחר. אני אוהבת ומתחברת לפאשן. איכשהו תמיד מצאתי את עצמי מחפשת לעשות עוד משהוא שהוא יוצא דופן ואחר. זה מה שבוער בי ומדגדג לי בין האצבעות. לשם כך אני עוקבת אחרי הרבה עמודי אינסטגרם מחו"ל ומקבלת השראה, ממאפרות שהן מוכשרות בתחום, ובכך שואבת השראה לתחום שלי.

היצירות שלי הן כמוןב תוכן על בסיס אישי וזהו בעצם תהליך היצירה שגורם לי להבין דברים חדשים על עצמי. הרשתות החברתיות הם סוג של עבודה יומיומית כדי להיות מוכרת בכל תחום. האינסטגרם בייחוד היום הוא טובעני ודורש ממני להמציא את עצמי מחדש, וכמובן גם כדי להגביר את החשיפה.

מאיפה ההשראה ומה עומד מאחורי זה?

הרעיון של איפורי הפנים היה ליצור משהוא יצירתי ואחר, משהוא שימשוך ויעניין, ועל הדרך שיבטא את היצירתיות שבי, מאז שאני זוכרת את עצמי כילדה אני מציירת, עם השנים פחות היה לי זמן לזה והתמקדתי יותר בבית, הילדים והעבודה. אומנם היצירתית שלי כן יכולה לחזור על עצמה באופן כזה או אחר.

הרבה זמן לא ציירתי וחששתי שלא באמת אהיה מסוגלת ליצור יצירות מיוחדות כאלה. אבל ברגע של השראה הפתעתי את עצמי והוכחתי שאני עושה יצירות מיוחדות. מה שמילא אותי סיפוק ואנדרלין שאי אפשר להסביר. אני מדמה את זה לטיפול פסיכולוגי.

מה החיבור שלך לתמונה? 

איפור פנים נלקח בדרך כלל מדברים שאני רואה סביבי או ברשתות ומנסה לבטא אותה על הפנים. תמונה שמאוד התחברתי אליה בדרך מסוימת וכך אני מראה איך לקחתי השראה ומה הציור שייצא.

חשוב לי להתחבר לרעיון מאחורי התמונה, לפני הכל אני חושבת על המסר שאני רוצה להעביר ויזואלית על הפנים שלי. לפעמים זה גם הפוך והמסר בא אחרי שסיימתי לצייר וראיתי את התמונה. חשוב לי לכתוב פוסט שמתחבר לציור/איפור גם כדי שיתחברו לזה, וגם כי זו דרך מצויינת לקבל פידבקים.

איפור פנים רותי ברג – סיפור מאחורי התמונה

 

אז ספרי לנו סיפור מאחורי התמונה?

הסיפור של התמונה הזו היה בעקבות הרצאה שהייתי בה ונקראת "לצעוק את החלום" (יובל אברמוביץ), הוא דוגל בתצעקו את החלומות שלכם כי ככה ישש סיכוי להגשים אותם, ככל שתצעקו ואנשים בסביבה ישמעו על זה, יהיה מישהוא שישמע, יקרא וירצה לעזור לך להגשים את החלום. מלא זמן התחבטאתי עם עצמי כמה זה רלוונטי עבורי. חששתי מכל מיני סיבות ולבסוף אחרי תקופה די ארוכה שהתבשלתי עם עצמי. החלטתי שגם אני הולכת לצעוק את החלומות שלי, כי כך אוכל להגשים אותם. ברגע שציירתי והעלתי פוסט על זה. מה שנתן לי דרייב ומחויבות להגשים את החלומות שלי.

כמובן שצריך עוד הרבה לעשות כדי שהדברים יקרו. ביננו כולם רוצים לצעוק את החלומות שלהם אבל חוששים, הפוסט שלי יכול לתת השראה גם לאחרים לעשות את זה ולא לחשוש. מבחינתי הציור חייב לניות חולמני והתמונה מדברת בעד עצמה.

מה עושים בבוקר אחרי שעות של עבודה, פשוט מנקים את הפנים ונשארת תמונה למזכרת?

האמת היא בדיוק כך, לוקח לי בין שלוש לשש שעות ואני בד"כ עושה את זה בלילה בזמן שיש הכי פחות הפרעות.

ספרי על תגובות שקיבלת?

כל אחד רואה את היצירה מהזוית שלו, וזה לגמרי מפתיע אותי כל פעם מחדש. מישהיא כתבה לי שזה נראה כמו ציור על קאנבס, אמרו לי שחבל שאני לא עושה את זה על פנים של בובה וכמובן הפידבק הכי גדול הוא שאני חייבת לעשות תערוכת צילומי פנים שלי. יש מחשבות לעתיד, היא צוחקת

טיפים לאיפור יומיומי?

קונסילר – כאמא לילדים שלא ישנה מספיק שעות אני עם כהויות מתחת לעיניים, כך שזה מבחינתי בייסיק ליציאה. הקורקטור והקונסילר חייב להיות מותאם מקצועית לגוון העור שלך, התאמה לא נכונה תראה לא טובה לפנים שלך.

סומק – לאחר שאני שמה את הסומק אני מעבירה את המברשת של הסומק גם בעפעפיים למראה חי והרמוני.

מעגל ריסים ומסקרה – לדעתי זה הולך יחד, אני אוהבת לעגל ריסים ואחר כך למרוח מסקרה. זה פותח ומרענן את העין.

גבות – הן המסגרת של הפנים ולא צריך לחשוש ולמלא איפה שצריך. כמובן לשים לב לצבע שלא יהיה בהיר או כהה מידי.

כדי להקפיץ את האיפור כדאי לקחת כל צללית מנצנצת בצבע שאת אוהבת ולהניח בטפיחה קלה על העפעף וכמובן להוסיף שימר מעל עצם הלחי.

כמאפרת מה יש לך תמיד בתיק יד?

המוצר שהולך איתי לכל מקום זה אודם ויש לי כמה גוונים.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אין על האישה הזאת!!!!

    רותי היא השראה לכל אדם שרוצה להגשים חלומות ומגיע לזה.
    מגיע לה להצליח בענק!!!
    עוד לא ראיתי אמנית כמוה…

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. מעלפת רותי!!!

    היתה המאפרת שלי לחתונה..
    אחת האלופות שהולכת ומשתבחת עם השנים…

    מיכל דיין |
    הגב