"יאיר לפיד ניסה לעזור – והרס כשחייב את החרדים להתגייס לצה"ל"

בוגי יעלון וגל הירש דיברו אמש בכנס של האיחוד החקלאי ותנועת הנוער עזרא. האחד תקף את נתניהו כראש ממשלה והאחר את לפיד כשר אוצר

בוגי יעלון וגל הירש, שני המועמדים לכנסת הבאה, דיברו אמש בכנס של האיחוד החקלאי ותנועת הנוער עזרא, האחד תקף את נתניהו כראש ממשלה והאחר את לפיד כשר אוצר.

משה בוגי יעלון (חוסן לישראל-תל"מ) אמר במהלך הערב כי "יש פוליטיקה שעושה פוליטיקה ויש שיסוי בין ימין ושמאל. היום מי שתומך בראש הממשלה הוא ימין וכל השאר הוא שמאל, והיום שמאל הוא בוגד. יש התקפה פרועה נגד שלטון החוק. בתקשורת יש יותר מורכבות, הפרשות קשורות לתקשורת וכל העניין זה טוהר המידות וצניעות.

"כשהתפטרתי הגעתי למסקנה שאני יכול להשפיע וקראתי לחיבורים. לכן אנחנו עם בני גנץ וסדר היום כסיסמא הוא ישראל לפני הכל, כי החלוקה לימין ושמאל היא לא רלוונטית. שוק חופשי מבחינה כלכלית וצדק של רווחה זה לא עניין של ימין או שמאל אלא של מנהיגות אמיתית. בתפיסה שלנו זה לא ימין-שמאל הישן אלא איפה אנחנו רוצים את מדינת ישראל בהמשך והויכוחים הם בשוליים.

"אנחנו רוצים להרכיב את הקואליציה הבאה ואנחנו רוצים להיות אלטרנטיבה כדי לתת עתיד טוב למדינת ישראל".

גל הירש (מגן) אמר: "אני נכנס לפוליטיקה כדי שתהיה מדינה טובה יותר. כשהסכמתי לקחת את תפקיד המפכ"ל נפתחו שערי הגיהנום, עברתי ואני עדיין עובר מערכה שנועדה לסכל את המינוי שלי. הבנתי שמונעים ממני את המינוי של המפכ"ל הבא לכן, אני כאן מבקש את האמון".

על אושרת קוטלר אמר: "האמירה על חיילי נצח יהודה היא האשמה חמורה ביותר".

עוד הוסיף: "לא נכנסתי להרפתקה הזאת בלי שאקבל את אשר טישלר שיודע איך אפשר להביא או לקחת כסף. זה תהליך שלוקח זמן. הדבר הראשון שאעשה בשנה הראשונה זה לטפל ולעזור לניצולי השואה וזו המחוייבות הראשונה שלי. אני חושב שצריך משהו חדש, מפלגות חדשות עם אנשים ישנים או מפלגות ישנות עם אנשים חדשים. מגיע לנו מנהיגות שונה. מיד כשהודעתי שפני לירושלים הוזמנתי לפגישות עם ראשי המערכת הפוליטית. אני למדתי את תמונת המצב שאם אתה רוצה להשפיע ולחולל שינוי כנראה שאתה צריך מפלגה חדשה והמערכת הפוליטית התרסקה לרסיסים כי כולם מתפרקים, כל המפלגות התפצלו.

"כל המפלגות קטנות ואני בדקתי את הכניסה למפלגות אחרות והגעתי להבנה שזה פשוט לא ילך. לא פריימריז ולא ב90 יום. השקפת עולמי המדינית היא ימין, אך כלכלית היא שמאל, אז אני לא מוצא איפה להיות. אני ימין מדיני בטחוני אך רוצה מדינה שבמרחב הכלכלי שלי, כי המדינה מזדכה על האחריות החברתית שלה. יש בליכוד מישהו שמעניין אותו הצד החברתי? תראו לי מפלגה חברתית בטחונית בצד הימני. יש לי עמדה חד משמעית בתחום הבטחוני ואיבדנו אחריות לשוויון של לחבר או לשלב בחברה שלנו. יאיר לפיד ניסה לעזור והרס כשחייב את החרדים להתגייס לצה"ל. בחברה הערבית יש אזרחים כמונו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *