יואלי דיקמן: "היום יש תחרות מי משתולל יותר על הבמה"

עם התזמורת הקופצנית ביותר, והאהובה על בני הישיבות, יואלי דיקמן חושב גם שחלו תמורות בעולם התזמורות – שעדיין כאן כדי להישאר. ואיך הגיע לחתונות החרדיות עולם הטכנו?

הם משמחים אותנו כל השנה; הם עומדים שם על בימת התזמורת ערב-ערב, מנגנים, שרים, רוקדים ומשמחים. בפרויקט מקיף של 'אקטואליק' לכבוד חג הפסח תשע"ט, מספרים אנשי התזמורות החרדיות המצליחות ביותר, על ההתחלה, על מאחורי הקלעים והסודות שמאחורי המיקרופון.

 

והפעם: יואלי דיקמן, המנצח והמעבד וגם מתזמורות החתונה המובילות כיום

 

"התחלתי להופיע על במות יום אחרי החתונה", מספר יואלי ל'אקטואליק'.

"זה התחיל בעיקר בחופות בארה"ב, שהזמינו אותי לנצח על הרכבים גדולים, אבל כבר אחרי כשנתיים מהחתונה – פתחתי את התזמורת בארץ".

יואלי, מה הייחודיות בעיניך של התזמורת שלך

"התשובה היא פשוטה: אנחנו באים לכל חתונה עם תחושה שאנחנו לא באים לא לעבוד ולא להתפרנס! אנחנו באים ליהנות, לשמוח, לעשות מוזיקה, ולשמח זוג שזה היום הכי גדול וחשוב בחיים שלהם".

תגיד, מה השתנה בעולם החתונות מאז שהתחלת?

"כל שוק המוזיקה בכלל השתנה, הפלייליסט, השירים, הסגנון, הלחנים, והעיבודים. הכל גם ימשיך וישתנה מקצה לקצה: הרבה מאוד לחני גימיק וטרנדים, אין לי ספק".

כן? אתה מרגיש שמשהו שישתנה בקרוב בעולם התזמורות?

"בהחלט! כשנכנסתי עם התזמורת שלי, כולם צחקו והסתכלו מוזר על הטירוף שמתחולל על הבמה – קפיצות ושואו גדול, והיה על זה הרבה דיבור ברחוב ובברנז'ה. ואילו כיום, אי אפשר להאמין, אבל כבר יש תחרות בין ההרכבים מי משתולל וקופץ יותר… אגב, אני חייב לומר שזה מומלץ למי שזה בא לו בטבעי ובקצב…

"ובהמשך לעניין השינויים: שינויים מוזיקליים יש כל הזמן, ובעיקר מה שכרגע מורגש זה עניין הטכנו והאלקטרוני שנכנס גם בהרכבים לייב עם נגנים על הבמה, שילובים אלקטרוניים, שפעם קרו להם טראנסים. אבל ב"ה, אם זה עושה שמח ומשמח – אנחנו שם".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *