יוזמה חדשה: שיתוף הפעולה של המועצות הדתיות ו'שובה ישראל'

מיזם חדש מבית 'שובה ישראל': 11 מועצות דתיות הצטרפו לחלוקת 'ספר דברים' במהלך הרישום לנישואין • יוזם הרעיון: "להתחיל את היום המאושר עם משה רבינו" • ראיון

הרישום לנישואין הוא לכאורה הליך פרוצדוראלי המתבצע במועצות הדתיות השונות, אולם מאחוריו התרגשות גדולה. במועצות הדתיות הפכו בשנים האחרונות את המעמד לחווייתי ועוצמתי, במטרה להעניק לזוג ליווי מקסימאלי לקראת הנישואין.

בחודש האחרון קם לו מיזם חדש שתופס תאוצה רבה בקרב המועצות הדתיות בישראל. במרכזו של המיזם עומד ספר דברים – ששרטט משה רבינו ע"ה, ושקריאתו נודעה כסגולה מעצימה. הרעיון: כל זוג שמגיע לפתוח תיק נישואין במועצות הדתיות, רשאי לקבל – במעמד פתיחת התיק – זוג ספרי דברים מעוצבים ומרשימים בחינם, ספר בצבע לבן לגבר וספר בצבע וורד לאישה, כדי שאת היום הגדול בחייהם – יפתחו הזוג בקריאת ספר דברים.

כבר עתה, למעלה מ-11 מועצות דתיות הצטרפו למיזם שהולך ומתפתח בקצב מהיר. מאחורי המיזם והספקת הספרים בחינם עומד מור זוהר, תלמידו של הרב יאשיהו פינטו – ראש אבות בתי הדין במרוקו, שבעצת רבו מפיץ ספרי דברים ואת דבר הסגולה שבקריאתם.

בראיון סיפר זוהר כיצד הכל החל: "הקדוש ברוך הוא מנהל את עולמו בחן ובחסד וברחמים, והוא הכניס לי מחשבה להתחיל עם המיזם הזה של חלוקת ספרי דברים דרך המועצות הדתיות".

"טסתי למרוקו במיוחד כדי לקבל אישור מכבוד האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, וברוך ה' הוא נתן את ברכת הדרך ומאז זה תפס. כרגע המיזם נמצא בלמעלה ב-11 ערים ורשויות, בפעילות של זמן קצר: ראשל"צ, יהוד, קריית מלאכי, יבנה, גן יבנה, אשדוד, אשקלון, גדרה, קריית גת ועוד", הוא מספר.

על הרעיון עצמו מספר זוהר: "כל זוג שמתחתן ופותח תיק נישואין ברבנות הראשית – מקבל שי בחינם ספר דברים מעוצב, לגבר ספר בצבע לבן ולאישה בצבע וורוד, כדי שאת היום המאושר והגדול – הוא יתחיל עם ספרו של משה רבינו".

ספרי דברים. לזוגות

לדבריו, "את הספרים הם מקבלים ברבנות הראשית ואנחנו דואגים למלאי. ככה שיוצא שכל זוג שפותח תיק ברבנות – את היום החשוב בחייו הוא מתחיל עם ספר דברים ובעזרת ה' אנחנו מתכוונים להרחיב את הפרויקט שיגיע לכל הערים בישראל".

על היקף החלוקה מסביר זוהר: "במדינת ישראל נפתחים בערך בסביבות 10 תיקים בשבוע, בממוצע, יותר מ-100 תיקים בחודש, וכך גם אנחנו מספקים ספרי דברים. אנחנו ערוכים להעניק ספר דברים לכל זוג שמתחתן בישראל, בחינם ללא עלות כלל. אנחנו מתכוונים להכניס את זה לכל עיר. הכל זה ללא עלות וללא אפשרות לתרום לזה כסף, אנחנו לא עוסקים בתרומות ועלויות, הכל למען זיכוי הרבים וכמובן לרפואתו של האדמו"ר רבי יאשיהו בן זרי שעומד מאחורי הפצת סגולת קריאת ספר דברים".

לסיום מוסיף זוהר כי "חלוקת ספר דברים מתבצעת על ידי מספר מועצות דתיות גם במקוואות, ובחוגי בית שנעשים לכלות לקראת החתונה. כדי שכל אחת תוכל לקרוא את הספר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *