"ייסורים מרים וקשים": האיגרת החריגה של הרב פינטו

האדמו"ר הרב פינטו שיגר איגרת חריגה לתלמידיו בה הוא חושף את מצבו הרפואי המורכב ומבקש: "יבקשו רחמים עלינו מבעל הרחמים" | וגם: הישיבה החדשה במרקש והחידושים במערך הכשרות במרוקו | הפרטים המלאים

תפילות רבות נערכו בימים האחרונים בבתי המדרש של 'שובה ישראל' בארץ ובעולם, וזאת בעקבות חולשתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א – המשמש כראש אבות בתי הדין במרוקו.
בשבועות האחרונים, חש האדמו"ר חולשה גדולה ומצבו הבריאותי הידרדר. לפני מספר חודשיים, קיים הרב פינטו בדיקות אינטנסיביות בארה"ב וכעת הוא נאלץ שוב לטוס לארה"ב לסדרת בדיקות וטיפולים.
באגרת חריגה ששיגר הרב פינטו לתלמידיו, הוא מתייחס למצבו הרפואי: "הנה יודעים אנו בנפשנו שכל השנים האחרונות אנחנו חיים ומתפקדים בזכות ספר דברים והתורות וההנהגות, אשר ברוב עם הדרת מלך רבים וטובים מקפידים בכל תורה ובכל הנהגה", כתב בראשית האגרת.
"ויודעים אנו בבירור גמור ומעבר להשערה, אלא בידיעה", המשיך האדמו"ר, "שהכוח של התורות וההנהגות של "שובה ישראל" עושה רעש בשמיים, והרעש הוא רעש גדול, ועל הקהילה הקדושה נאמר 'ברוך המקדש שמו ברבים'".
הרב פינטו ביקש לפרט לתלמידיו את אשר עובר עליו: "הנה עברנו שנים של מחלות בגרון, בראש, בבטן ומעבר לבטן. וכבר שנים שבעוונות לא צמים מלבד יום הכפורים בדוחק, ולא מניחים תפילין משום גוף נקי, וכך גוררים מיום ליום, משבוע לשבוע ומחודש לחודש, ו"לוּלֵי תוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי אָז אָבַדְתִּי בְעָנְיִי'".
"לפני המגיפה הרופאים ניתחו באזור כיס המרה והוציאו משם שני קילו של גידול, ונשאר קרוב ללבלב עוד. וחשבנו ״וְרֶוַח תָּשִׂימוּ בֵּין עֵדֶר וּבֵין עֵדֶר״ להמתין זמן ולהמשיך בניתוח או בטיפולים. והנה באה המגיפה והכל נעצר, וכך קיבלנו על עצמנו להתמודד עם הכל באהבה ושמחה, וכך כל השנה האחרונה עליות ומורדות".
"לפני כחודש", סיפר הרב פינטו, "שהיינו בניו-יורק בבדיקות ובסיטי שעשינו מצאו שהדבר גדל וחייב לטפל מהר. חשבנו עד יעבור זעם, בין המצרים, והטוב ביותר לעבור את ירח האיתנים. אך בימים האחרונים אנחנו בייסורים מרים וקשים, ומבקשים מכל בני הקהילה להעתיר עלינו ברחמים. יש לנו עוד קבלות שהיינו במסגר נפשי, שקיבלנו להשלים. יבקשו רחמים עלינו מבעל הרחמים, שנתחזק ונתרפא ונעבור תקופה זו ברחמים גדולים".
"בע"ה בימים הקרובים נתחזק ונשתדל לטוס לניו-יורק ולשמוע את עצת הרופאים, האם אפשר לדחות לאחרי החגים או מיד להיכנס לניתוח וטיפולים", כתב הרב פינטו באגרתו וביקש מתלמידיו: "מבקשים מכל בני הקהילה, לא לבטל תורה רגע אחד ולקדש שם שמיים. להפיץ את התורות והדרך של ״שובה ישראל״ בכל מקום. זה האור של הדור וזו התורה שעוד ישענו עליה עד ביאת המשיח".
הוא התייחס לשיעורי בנו ממשיך דרכו רבי יואל וביקש להקפיד להשתתף בהם: "ובע״ה להקפיד בתורות של בני אהובי בכורי, הרב הצדיק הקדוש רבי יואל משה, שכל כולו סולת נקיה טהורה, הוא הנחת שלנו מכל עמלינו. בשם השם נעשה ונצליח, הימים הם עת צרה ליעקב בבריאות שלנו, ועל ידי תפילה ובקשה של כולנו מבורא עולם בעל הרחמים, נוושע בקרוב ממש", כתב לסיום.
למרות חולשתו ומצבו הבריאותי הירוד, בחודשים האחרונים פעל הרב פינטו להרחיב ולמנף את מערך הכשרות היהודית במרוקו וזאת לאור בקשת הממשל המקומי – להכין את השטח לקראת בואם של אלפי תיירים מישראל, בעקבות השקת הטיסות הישירות מישראל למרוקו.
הקהילה היהודית במרוקו בראשות הרב פינטו פועלת בשנים האחרונות בפעילות שיא בכל הקשור לכשרות היהודית בגיבוי מלא ובסיוע של הממשל והממלכה המרוקאית.
רק בחודש האחרון הגיעו למרוקו עשרות בחורים ואברכים וזאת כדי לייסד סניף נוסף של 'שובה ישראל' במרוקו והפעם בעיר מרקש. תלמידי הישיבה יעסקו רבות בחיזוק מערך הכשרות במדינה, במטרה לתת מענה לאלפי התיירים היהודים הצפויים להגיע למרוקו בפרט לעיר התיירותית מרקש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *