"יכולות להיות הפתעות, אבל בקרוב נהייה אחרי המגיפה"

פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל בתוכנית ב-103FM, ואמר כי אנו נמצאים לקראת סיום המגיפה: "אני חושב שאף אחד לא יכול לומר זאת בוודאות אבל אני מקווה שלאור הנתונים של עכשיו זו בהחלט אפשרות"

פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל בתוכנית ב-103FM, ואמר כי אנו נמצאים לקראת סיום המגיפה: "אני חושב שאף אחד לא יכול לומר זאת בוודאות אבל אני מקווה שלאור הנתונים של עכשיו זו בהחלט אפשרות".

הוא הוסיף כי "למדנו מידה של זהירות וצניעות בשנה האחרונה ויכולות להיות הפתעות, בעיקר מהכיוון של ווריאנטים כאלו ואחרים שיכולים להגיע. אם אנחנו עם חזרה כמעט מלאה לשגרה ונמשיך לראות את הירידה בתחלואה אז נוכל ללכת רק לעוד ועוד פתיחות". "אנחנו עם נתוני תחלואה שהולכים ומשתפרים ויש אופטימיות, צריך לשים את זה בקונטקסט בו אנחנו יותר מחודש מהסרת הסגר, כמה שבועות עם פתיחה די רחבה, שבוע עם פתיחה כמעט מלאה של המשק, אחרי אירועי פורים ואנחנו עם מקדם הדבקה 0.78 שממשיך לרדת בינתיים" אמר פרופ' סגל וטען כי "יש 35 אחוז פחות מאומתים השבוע לעומת שבוע שעבר ובאותה נקודת זמן ביציאה מן הסגר השני היינו עם מקדם של 1.1 כלומר עלייה של 20 אחוז במאומתים לעומת השבוע הקודם".

סגל התייחס גם למצב החיסונים בישראל מול העולם: "כל המדינות מאחורינו מבחינת החיסונים", והוסיף כי "החיסונים עשויים לאזן את העלייה שצפויה מהדבקות שיקרו שיהיו יותר מגעים כשפותחים ובינתיים זה קורה. אם המגמה תימשך אני חושב שבמקום לדבר על סגרים נוספים נוכל לדבר על הקלות נוספות, אנחנו הראשונים ללמוד את זה בעולם ולהיות עם חזרה כמעט מלאה לשגרה כשיש לנו כאן נתוני תחלואה שעדיין לא נמוכים אבל במגמת ירידה".

עוד הוסיף: "בגלל שאנחנו לא יודעים איך בעצם נראית התפשטות נגיף כשכמעט כולם מחוסנים, כי אין לנו ממי ללמוד ממדינות אחרות, ההתנהלות הנכונה היא כמו היום – זהירות. יחד עם הפתיחה מנסים לשמור על ריחוק חברתי ומסכות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *