"יכול להיות שאנחנו בדרך לחיסון רביעי"

ניצן הורוביץ התראיין לפרשן וכתב הבריאות של "ישראל היום" רן רזניק, בעניין המערך המטפל במתמודדים בוועידת "חשבון נפש" של "ישראל היום". שר הבריאות: "בתקציב שהעברנו, בריאות הנפש בראש סדר העדיפויות". עוד אמר: "תקציב הבריאות צריך להיות חשוב כמו תקציב הביטחון". בהמשך: פאנל המומחים יעסוק בדרכים לקדם את השירותים הרפואיים של מערכת הבריאו

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום (שלישי), במסגרת ועידת "חשבון נפש" של "ישראל היום" וההסתדרות הרפואית בישראל, ואמר: " "אני שמח על הוועידה, היא עוסקת בבריאות הנפש, שזהו נושא שאני מעוניין שגםפ הציבור יעסוק בו".

עוד אמר שר הבריאות: "בריאות הנפש היא החצר האחורית של החברה, ולא רצו לעסוק בזה, אני שמח לשים על זה דגש. בתקציב שהעברנו, בריאות הנפש בתיעדוף הכי גבוה וזו לא היתיה החלטה פשוטה, יש תוספת תקציבית גדולה ואנו עובדים על קולות קוראים וספקים. לצערי, כל תקציב הבריאות נמוך יחסית, כשהוא עומד על 7.5 אחוזים בארץ לעומת 11 אחוזים בגרמניה".

עוד אמר שר הורוביץ לפרשן הבריאות של "ישראל היום, רן רזניק: "לפקידי האוצר יש תפיסה לאומית ששמה את הבריאות מאחור ויש לשנות זאת, שר האוצר שותף לדעה שלי, יש תפיסה כלכלית קפיטליסטית מיושנת שסוברת שכסף לבריאות הוא כסף שרוף. תקציב הבריאות חייב להיות חשוב כמו תקציב הביטחון. אני פועל להוצאת החולים הכרוניים מבתי החולים הנפשיים לשיקום בקהילה. הבעיה אינה רק במבנים נוספים, יש גם מחסור בכוח אדם".

לאחרונה הכריז השר כי מערך בריאות הנפש לא יהיה עוד "החצר האחורית והמוזנחת" של מערכת הבריאות. כמו כן הוא הדגיש כי המערך חשוב, אינטגרלי ומרכזי, המשפיע על הבריאות הנפשית והגופנית של כולנו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *