ילדים, הורים והחופש הגדול

זהו הוא כבר פה, החופש הגדול, וכמו כל שנה הוא תופס את מרבית ההורים תוהים – "איך נעבור את זה השנה…?". רובינו לוקחים נשימה עמוקה ביום שלפני, מתכוננים לשבועות הארוכים שלפנינו, סול שוורץ אמא ל-2 קטנים לוקחת את החופש הגדול לחוויה משפחתית

מליון וחצי ילדי גנים ובית הספר היסודיים יוצאים היום לחופש הגדול. במשך 62 ימים נצטרך למצוא להם תעסוקה, ללוות אותם ממקום למקום, וכמובן לממן קייטנות ובילויים לא מעט, לשבת בבית קצת פחות – אמא משעממם לי, המשפט המוכר של החופש הגדול.

חופשת הקיץ היא החופשה הגדולה בשנה ותוסיפו על זה את חום יולי אוגוסט. כחצי מליון ילדים משתתפים בקייטנות ומחנות קיץ במסגרות ציבוריות ופרטיות. תלמידי כיתות א'-ג' מתחילים כבר מחר את קייטנת החופש הגדול בבית הספר. הפעילות מסובסדת על ידי המדינה, וההורים משלמים עבור הפעילות עד 450 שקל השנה. המחיר נקבע לפי רמה הסציו אקונומי של היישוב בו מתגוררים. בחלק מהמקומות יש גם יום לימודים ארוך בתוספת מחיר כמובן.

אז איך אתם ההורים רוצים לקחת את החופש הגדול הזה ולהעביר את החודשיים עם הילדים, כמובן אחרי הקייטנות?

יש הורים שלוקחים את זה בכייף גדול ומתעלים את ימי החופשה לחוויה משפחתית ויש הורים שמאוד רוצים לקחת את החופשה למקום חיובי אבל קשה להם פיזית ההתארגנות התקציבית, והבייביסיטר שלא נגמר במשך חודשיים. כאמא עובדת זה מערך לגמרי לא פשוט.

אין ילד שלא אוהב את החופש הגדול, אין ילד שלא מחכה לו. לעומת זאת, אין הורה שלא תופס את הראש, מה נעשה עם החופש הגדול של הילד

סול שוורץ – אמא לשתיים אלי בן 4 ואלה בת שנה ושישה חודשים: כמה מילים על החופש הגדול: מהנה ביותר!

כילדה נורא חיכיתי לחופש ותמיד איכשהו מצאתי את עצמי קצת רוצה לחזור ללימודים. להעביר שעות ללא מעש יכול להוציא אדם מדעתו. ולכן אני באה לחופש הגדול עם מלא מצב רוח. ותוכניה מסודרת.
סדר יום (התעוררות בזמן קבוע. נטילת ידיים. תפילה. ארוחת בוקר. משחק חופשי. יצירה. טיול בחוץ. מנוחה. ארוחת צהריים. שוב משחק חופשי להם וקפה מפנק לעצמי. מקלחות. ארוחת ערב. והשכבה) ככה אין כאוס.
אני מזמינה מראש כרטיסים לפעילויות. יוצאת מהבית עם תיק מוכן באוכל, שתייה, ובגדים להחלפה. בעצם כל דבר שיאפשר לנו להינות במקסימום. אני ובעלי מבלים המון עם הקטנים. בכל זאת הם ממש קטנים.
העצה שלי להורים לקיץ. תהנו מהזמן הזה. אל תשבו בבית ותתבאסו קומו. תטיילו (כמובן לא בשעות חמות מדיי), ורק עם עזרה. בעל, אחות או חברה אחרת מגיעים למצב שיציאה קטנה הופכת למטלה ענקית.
תבדקו טוב את היעד שאתן יוצאים אליו עם מה כדאי להצטייד. האם יש חניה. ומה מומלץ ללבוש. אל תצאו בשעות שהילדים עייפים מדיי.
משפט קצר לסיום אם לא תעסיקו אותם. הם יעסיקו אתכם!!! ותאמינו לי שעדיף לכם לבחור

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *