ימי המנדט חוזרים? שר האוצר מסכים להטיל סגר בלילות

שר האוצר ישראל כץ מתנגד בחריפות לסגר מוחלט – אך מסכים להטיל סגר בלילות

שר האוצר ישראל כץ מתנגד בחריפות לסגר מוחלט – אך מסכים להטיל סגר בלילות.

בריאיון לאולפן ynet אמר השר ישראל כץ כי בדיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושבו נכח גם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב עלה הרעיון להטיל סגר בלילות. "הרעיון עלה, יש בו מקוריות מסוימת, יש בו יתרונות ויש בו קשיים מבחינת הימנעות מפגיעה במקומות עבודה", אמר השר כץ. "המל"ל יקבע תוך כמה ימים הצעות, ואם ההצעה הזאת תובא ותשולב בתוך דברים אחרים יצטרכו לנמק אותה. אני חושב שסגר מוחלט על מדינת ישראל יהיה טעות ופגיעה נוראית – לא רק בעסקים אלא בציבור כולו".

בריאיון אמר כץ כי יש "לראות את הנתונים בכל תחום, לראות אותם בצורה רצינית. למשל נושא המלונות – הייתה כוונה לסגור, בדקתי את זה לעומק, ראיתי שמקיימים ומקפידים ואין כמעט הדבקות, ולכן פעלתי כדי שיתנו להם להמשיך לפעול".

על המתיחות עם כחול לבן אמר כץ:"אני לא חושב שיש סיבה למתיחות הזאת, צריך להתלכד סביב תוכנית החירום הכלכלית למאבק בקורונה. מטבע הדברים בדיון עלתה קשת של דעות, אבל בני גנץ היה בסקלה שבעצם ביקשה שלא לסגור שום דבר וראש הממשלה שקל לא סגירה של המשק, אלא כל מיני אמצעים״. כץ נשאל אם מדובר ביום חגיגי מבחינתו, וענה: "בהחלט. היום כ-400 אלף עצמאים יכולים לראות בחשבון הבנק שלהם מקדמה על חשבון התוכנית הכלכלית ארוכת הטווח שיוצאת לדרך. תוך כמה ימים יסתיים הליך החקיקה שיבטיח לכל שכיר שאיננו יכול לחזור לעבודה, לכל עצמאי ולכל בעל עסק תשלומים במשך שנה שלמה פעם בחודשיים, עד 15 אלף שקלים בחודשיים. אנחנו לדעתי המדינה הראשונה בעולם שקבעה יעדים שנה קדימה. אנחנו מקדימים את רוב המדינות בעולם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *