ימנע אלימות משטרתית? מ"מ המפכ"ל בפניה לאזרחי ישראל

על רקע העליה הקשה בעימותים עם שוטרים, והתמונות הקשות שמגיעות מאירועים בהם הפעילה המשטרה כח רב, ממלא מקום המפכ"ל פונה דווקא לאזרחים בבקשה להרגיע את הרוחות

בצל המשך המאבק בנגיף הקורונה ועל רקע מחאות שגלשו לאלימות, מ"מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן בפנייה לכל אזרחי ישראל: "לאחרונה אנו עדים לריבוי מחאות ברחבי הארץ על הרקע המציאות המורכבת שכולנו נקלענו אליה. לצערנו חלק מהמחאות גולשות לאלימות וונדליזם ואת זה לא נאפשר. מותר למחות ולהפגין, אסור בשום אופן להיגרר לאלימות מכל סוג שהיא. גם בתקופה מורכבת זו נמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אדם בגבולות החוק, אולם לא נאפשר התפרעויות אלימות מכל סוג שהן, ולא נשלים עם כל ניסיון פסול ומסוכן לפגיעה באזרחים, בשוטרים וברכוש".

"אני קורא לכם, אזרחי ישראל, דווקא בתקופה הזו עלינו לנהוג באיפוק ובאחריות חברתית ואישית, ולא לפגוע איש ברעהו או בשוטרים הפועלים בכל שעות היממה לקיום הוראות החוק, לשמירה על הסדר הציבורי ועל הבריאות של כולנו".

"מזה תקופה ארוכה, השוטרים והשוטרות שלנו נמצאים בחזית ופועלים במסירות והקרבה למען הציבור. הם שסופגים לא אחת את הזעם והתסכול הציבורי נוכח המצב, ראויים לכל גיבוי והערכה על פועלם ומסירותם. אני מחזק את ידיהם בביצוע כל המשימות המוטלות על כתפיה של המשטרה".

"כולנו עוברים ימים לא פשוטים ונדמה שאין בית בישראל שמשבר הקורונה לא השפיע על יומו ועל שגרת חייו. בימים בהם שיעור התחלואה מצוי בעלייה מתמדת, המאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה הוא עצום. לנו כמשטרה חלק חשוב במאמץ זה, וכדי להצליח נדרש שיתוף הפעולה והמשמעת האזרחית של הציבור".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *