ישראל תחת הסגר: "השבוע הקריטי ביותר" – שידור חי

324 כבר נדבקו, התחבורה תפסק בערב, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, התייחס להתפשטות נגיף הקורונה ואמר כי "השבוע הקרוב יהיה הקריטי ביותר"

משרד הבריאות פרסם הנחיות חדשות לציבור בשל התפשטות נגיף קורונה בישראל. לפי ההחמרות, חל איסור על הליכה לים, לפארקים, לגינות משחקים, לספריות ולקניונים. עוד נאסר על קיום של חוגים מכל סוג. ניתן לקיים פעילויות ספורט לא מאורגנות בקבוצה של עד חמישה אנשים, תוך הקפדה על שמירת מרחק של שני מטרים.
במשרד הבריאות מדגישים: "אין לצאת מהבית, למעט במצבים המחייבים זאת". כמו כן צומצמה התחבורה הציבורית ובשעות הערב קיימו נסיעות החל משעה 22:00 ומחר החל מהשעה 20:00.

לאור ההנחיות החדשות מטעם משרד התחבורה, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, שירותי התחבורה הציבורית יופסקו הערב בשעה 10 בלילה.

ממחר יום רביעי כ"ב אדר, עד להודעה חדשה, בכל לילה, שרותי התחבורה הציבורית יופסקו לחלוטין החל מהשעה 8 בלילה עד השעה 5 בבוקר.

כמו כן, בסופי שבוע, מיום חמישי בשעה 8 בלילה, עד יום ראשון בשעה 5 בבוקר, שירותי התחבורה הציבורית יופסקו לחלוטין.

בנוסף, החל ממחר יום רביעי ועד להודעה חדשה, יחול צמצום משמעותי בקווי השרות.

עד כה נדבקו בישראל 324 בני אדם, חמשה מהם במצב קשה, כל היתר במצב קל.

בשעה זו החל משרד הבריאות במבצע הסברה מיוחד באמצעות כרוזים, שהופק על ידי אגף ההסברה למגזר החרדי למאבק בנגיף הקרונה – בעברית ובאידיש על מנת להבהיר את הדחיפות חסרת התקדים בציות להוראות המשרד לאוכלוסייה.

הצטרפו לשידור החי

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, התייחס להתפשטות נגיף הקורונה ואמר כי "השבוע הקרוב יהיה הקריטי ביותר, ובמהלכו נעקוב אחרי מספר הנדבקים החדשים. מניח שאחרי שבועיים נדע איך מתקדמים. אם תהיה קפיצה כמו באיטליה נעבור לצעדים חמורים". על ההנחיות החדשות אמר: "המסר הכללי הוא תישארו בבית. ככל שהסגר יהיה יותר חמור, כך הוא יהיה יותר קצר. עדיף שמי שרוצה לקנות מזון יעשה את זה דרך משלוחים ולא בהליכה לסופר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *