יש ממשלה: ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי נשבעו אמונים

אחרי יותר מ-500 ימים של משבר פוליטי שהביא ל-3 מערכות בחירות, יש ממשלה בישראל

אחרי יותר מ-500 ימים של משבר פוליטי שהביא ל-3 מערכות בחירות, יש ממשלה בישראל.

הממשלה ה-35 אושרה ברוב של 73 קולות במליאת הכנסת.

בפעם הראשונה בהיסטוריה נשבעו אמונים גם הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החלופי בני גנץ בנוסח מיוחד שהותאם להסכם הרוטציה ביניהם.

ראש הממשלה נתניהו, פנה לשותפו הפוליטי בני גנץ ואמר: "בני, פעלנו יחד במבצע צוק איתן, אני כראש ממשלה ואתה כרמטכ"ל, להגן על אזרחי ישראל במערכה שאין צודקת ממנה. אני משוכנע שנפעל יחד בהצלחה בממשלת האחדות למען המדינה שלנו".

"זהו יום חשוב למדינה", אמר נתניהו. "הממשלה החדשה הוקמה ברצונם של רוב אזרחי ישראל והיא תשרת את כל אזרחי ישראל – יהודים ולא יהודים כאחד. גנץ ואני בחרנו לפעול להקמת ממשלת חירום ואחדות לאומית. מדינת ישראל עברה שלוש מערכות בחירות בשנה אחת שהעמיקו את הקיטוב בעם וגבו מחיר כבד מקופת המדינה. אם היינו הולכים עכשיו לבחירות רביעיות – העלות למשק הייתה מסתכמת ב-2 מיליארד שקלים

תניהו שיגר גם מסר לעבר מפלגת ימינה, והביע תקווה שגם חבריה יצטרפו בקרוב לממשלה: "היום שוב מוטלת עלינו החובה לפעול יחד להבטיח את עתידה ושגשוגה של ישראל מול אתגרים גדולים. נפעל לפיוס לאומי, קיבוץ הגלויות של עמנו מכל המדינות. נקבל אותם בזרועות פתוחות. אני מבקש להודות לשותפיי למחנה הלאומי על הדרך המשותפת שעשינו עד כה, ואני מקווה שגם מפלגה נוספת תצטרף אלינו".

"תם עידן ממשלת חצי העם", הצהיר ראש הממשלה החלופי גנץ, "אנחנו כאן, גם כשליחיהם של אלה שהרגישו שאין להם קול בהנהגת המדינה. ובעת הזו, טובה ממשלה שיהיו בה גם ויכוחים מרים ואידיאולוגיים וגם ויתורים כואבים. הממשלה שאנחנו משביעים היום היא ממשלה שוויונית, ממשלה של איזונים, בלמים וגם של היכרות והבנות".

"בחרנו באחדות בתקופה שבה פקידי ציבור וגם היועץ המשפטי לממשלה מאוימים, וגבולות נחצים כלפי אנשי ציבור משמאל ומימין. בחרנו באחדות כדי לעמוד כחומה בצורה עם כל הכלים, הכוח והעוצמה נגד כל מי שיבקש לחצות את גבולות הביקורת הלגיטימית בדמוקרטיה כדי לתת גב לשלטון החוק בישראל. אני מאמין שזהו צו השעה, למרות כל הסיכונים, ולמרות כל הקשיים ואלו אכן רבים מאוד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *