יתרונות וחסרונות של חימום הקמין מול המזגן

נראה שגם אתם מתלבטים מה יותר נכון – חימום של קמין או חימום של מזגן. סקרנים? אין שום בעיה לקפוץ לשורה התחתונה: עבור כל אחד התשובה מעטשונה, ופה אתם מוזמנים למצוא מהי התשובה שהכי נכונה עבורכם – להלן חסרונות ויתרונות חמימים במיוחד:

החורף כבר כאן, וגם אם אתם לא גרים בצפון הרחוק וטרם נזכרתם כיצד מרגישים כאשר הטמפרטורות צונחות, עדיין חשוב להיערך כראוי – לנהוג כמו הנמלה ולא כמו הצרצר, משמע עוד עתה חשוב לקבל החלטה כיצד מתכוונים לחמם את הבית, ואם אתם כשאר האנשים, נראה שגם אתם מתלבטים מה יותר נכון – חימום של קמין או חימום של מזגן.

סקרנים? אין שום בעיה לקפוץ לשורה התחתונה: עבור כל אחד התשובה מעטשונה, ופה אתם מוזמנים למצוא מהי התשובה שהכי נכונה עבורכם – להלן חסרונות ויתרונות חמימים במיוחד:

עיצוב לצד פרקטיקה – קמין

בכול הנוגע לקמין, נבקש להתחיל משורת היתרונות העיצוביים ורק לאחר מכן נעבור לגעת בשורת היתרונות הפרקטיים, ולו כי אין להתעלם מהעובדה שקמין מהווה פריט עיצובי שמעניק לבית לא מעט אווירה, כאשר כיום ניתן למצואגם עיצובים מודרניים ונקיים, ולא רק עיצובים כפריים.

מבקשים הצצה למבחר עשיר של חברות ועיצובים? היכנסו לאתר של רוקח קמינים, גרילים ומעשנות- שם תמצאו לא רק קמין בעיצוב מודרני וכפרי, אלא גם קמין חשמלי, קמין פלט וקמין גז, ואם כבר משוטטים באתר, מוטב גם לעבור על ההיצע המרשים של גרילים ומעשנות – כי לצד העובדה שבבית יהיה חם, גם בחוץ תוכלו למצוא הרבה עניין.

כל מה שצריך לדעת אודות קמין

חשוב להבהיר שאם מתכוונים ליהנות מקמין בבית, ראשית צריך שהבית יתאים, משמע לא בכול דירה בבניין ניתן להתקין קמין, תלוי בקומה ובתקנות של העירייה. בנוסף, נבהיר מראש שקמין איכותי אינו פריט זול, אלא מדובר בהשקעה ראשונית.

עוד נוסיף שכל עוד מדובר בקמין רגיל (ולא בקמין פלט שמציע תפעול פשוט ונוח כשל מזגן), הרי שצריך לאגור בחצר עץ, צריך להזין את הקמין בגזעי עצים וצריך להשקיע כמה דקות בליבוי הלהבה, אם כי יש אנשים שמוצאים בכך הנאה רבה.

קמין – לא רק יפה גם אופה

לצד היתרונות העיצוביים, גם חשוב לציין שקמין מאוד אפקטיבי ואף החימום שלו נחשב בריא. החימום של הקמין מצליח לחמם את הבית בתוך פרק זמן קצר, וגם לאחר שהלהבה נכבית הבית ממשיך להפיץ חום, וזאת כי החום העוצמתי נספג בקירות.

בנוסף, חום נוטה לעלות מעלה, ועל כן זה רק הגיוני שגוף החימום יהיה מצוי בנקודה הכי נמוכה, בסמיכות לרצפה. מה עוד? קמין מעניק לבית לא רק היבט רומנטי, אלא הוא גם מפיץ ריח נעים של עץ, ולנתון זה השפעה מאוד מרגיעה.

הסיבה שמובילה רבים לבחור במזגן

המזגן עצמו אינו נחשב יקר, לפחות לא ביחס לקמין. אי לכך אם נשווה שני דגמים מוצלחים מכל קטגוריה, נמצא שעדיין הרבה יותר זול לרכוש מזגן, כאשר במקרים מסוימים הפער עשוי להיות יותר מכפול.

בנוסף, אחד מהיתרונות הגדולים של המזגן טמון בעובדה שהוא מחמם מהר חללים גדולים וכל שצריך לעשות זה אך ורק ללחוץ על כפתור (אם כי גם קמין פלט מציע את אותה הנוחות). מכאן שאין שום התעסקות, אין צורך לחכות ואין צורך להיערך מראש – פשוט מדליקים ותוך כמה דקות נהנים מהטמפרטורה הרצויה.

מזגן לא עבור כולם

שימוש במזגן אינו אידאלי, וזאת כי המזגן מייבש את האוויר (להבדיל מקמין), משמע לא מעט אנשים נמנעים מללכת לישון עם מזגן דולק – הם יודעים שיתעוררו עם כאב ראש.

בנוסף, מזגן מסחרר באוויר אבק, כך שעבור אנשים אלרגיים מדובר במינוס מהותי. כמו כן, לא פעם פוקדים אותנו בחורף הפסקות חשמל, וכשזה קורה המזגן יוצא מהמשוואה, כך כל שנותר לעשות זה להיכנס מתחת לשמיכה ולהכין על הגז כוס שוקו חם.

שורה תחתונה – עלות

אם נחזור לעניין העלות – הנקודה שאולי הכי מעניינת את רוב האנשים, נציין שבשגרה עלות העץ אל מול עלות החשמל סה"כ זהה, ואילו עלות ההוצאה הראשונית מעניקה נקודה למזגן, אך מצד שני בבית שיש לו שתי קומות הקמין מקבל נקודה, וזאת כי אם רק מעבירים ארובה לקומה השנייה, זוכים לחמם כהלכה את שתי הקומות מבלי לרכוש גוף חימום נוסף.

עתה לאחר שכל הנתונים פרושים לפניכם, אנחנו בטוחים שגם אתם יודעים מה יותר נכון עבורכם. חורף חמים, גשום ונעים.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *