"כואב לי על בעלי העסקים": תוכנית החלם של בנט שתביא לאלפי חולים קשים

ראש הממשלה נפתלי בנט ממשיך להכחיש את הקורונה והציג את התוכנית להגדלת הספיקה של מערכת הבריאות.

ראש הממשלה נפתלי בנט ממשיך להכחיש את הקורונה והציג את התוכנית להגדלת הספיקה של מערכת הבריאות. "היעד שלנו הוא להכפיל את יכולת הספיקה של מערכת הבריאות", אמר בנט.

בנט המשיך להתעלם מהקורונה וכינה אותה זן הדלתא. "הדלתא שוטפת את העולם, ואנחנו מנהלים מערכה נחושה כדי להיאבק בה. מערכה למען הבריאות, אבל גם למען הכלכלה. לכן החלטנו לתת 'בוסטר' למערכת הבריאות".

בנט הקציב כ-2.5 מיליארד שקלים, להגדלת תקציב הבריאות בדיוק כפי שעשו חכמי חלם כשבנו בית חולים מתחת לגשר. בנט אמר כי "אנחנו חייבים לאפשר את הגדלת יכולת קבלת החולים של בתי החולים, עד שמבצע החיסונים יתחיל להקריס את ההתפרצות". לדבריו, "אנחנו מוקירים את בתי החולים, ומקצים את המשאבים להגנה על חיינו ועל חיי ילדינו".

הוא הבהיר כי "אנחנו הופכים כל אבן כדי לצלוח את הגל הזה בלי הגבלות, שיביאו הרס המוני על כלכלת ישראל והבוסטר היום למערכת הבריאות הוא אבן דרך לעניין". לדבריו, "המהלך הזה נותן עוד מרחב כדי לתת לחיסונים לפעול. אנחנו מוסיפים 2,000 מיטות, 300 תקנים ועוד מיטות לגיריאטריה ונרחיב את אישפוזי הבית לעד 1,400 מיטות".

ראש הממשלה הוסיף: "כואב לי על כל חולה במצב קשה, אבל גם על כל עסק שנסגר או ילד שצריך להישאר 200 ימים בבית. הדלתא היא מערכה בריאותית, אבל גם למען הפרנסה". עוד אמר כי "אנחנו נערכים לגידול משמעותי במספר החולים קשה וצריכים להגדיל את יכולת הספיקה עד שההתפרצות תיבלם על ידי החיסונים".

השר הורוביץ הודיע כי 2,000 תקנים לרופאים, אחיות ואחים, פרמדיקים ועובדי משק ומנהל יתווספו באופן מיידי למערכת".

מנכ"ל בית החולים שיבא פרופ' יצחק קרייס, הבהיר כי "מערכת הבריאות ערוכה לאתגרי הגל הרביעי, קיבלנו את המשאבים". לאחר ההצהרה צפוי קבינט הקורונה להתכנס לדיון שבו יעלו שורה של הגבלות חדשות בניסיון לעצור את התפשטות זן הדלתא בישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *