כוכב האח הגדול שהפיל בפח מאות רוכשי דירות חרדים באלעד. צפו

ב-2017 שיווקו כוכב הריאליטי חזי חיים ושותפו קרקעות באלעד במחיר מפתה של כ-100 אלף שקלים עבור 125 מטרים רבועים, בעיקר למגזר החרדי. מאות משפחות טענו כי נפלו בפח. על מה שקרה באלעד ועל העוקץ באשדוד עם בנין משרדים. צפו בתחקיר המלא

ב-2017 שיווקו כוכב הריאליטי חזי חיים ושותפו שמעון אייזנברג קרקעות באלעד במחיר מפתה של כ-100 אלף שקלים עבור 125 מטרים רבועים, בעיקר למגזר החרדי. מאות משפחות טענו כי נפלו בפח.

גם פרוייקט אחד באשדוד שבו היו אמורים להיות כ-450 משרדים נעצר, 320 משפחות לא יודעות איפה הכסף שלהן ומה נעשה איתו. בעלי הנכסים טוענים כי מעולם לא קיבלו הערות אזהרה, והקבלן אומר שאין לו מאיפה לממן ולסיים את הפרויקט.

"קניתי את המשרד ב-6 בספטמבר 2018 והייתי צריכה לקבל אותו תוך חצי שנה. בינתיים בעלי חלה מאוד, הוא עובר כימותרפיה, אני התמוטטתי. פשוט התמוטטתי. כל הבריאות שלי הלכה. כל חיי עבדתי בשביל להתחיל את חיי בעולם העסקי, והדלת פה נעולה כבר יותר משנתיים", סיפרה אחת הרוכשות לאדוה דדון מחדשות 12.

את המשרדים הם היו צריכים לקבל כבר לפני שנה וחצי אבל המקום נטוש, אין כאן בנייה וגם אין כסף להמשיך אותה. אז איפה הכסף של הרוכשים? הסכומים ששילמו היו אמורים לשמש את החברה והיזמים לרכישת הזכויות מבעלי הקרקע ולשיפוץ מקיף במבנה.

מתוך הכסף ששולם היזמים משכו 18 מיליון שקלים עבורם, אך הזכויות לא נקנו במלואן והתמורה לא ניתנה. בינתיים הספיקו להסתכסך ולהאשים אחד את השני. ל-120 מהרוכשים כלל לא נרשמה הערת אזהרה בטאבו. רשות המיסים הטילה עיקול על הקרקע בגלל חוב של 5 מיליון שקלים של היזמים למדינה, וכעת מחזיקה את הרוכשים כבני ערובה למרות שהם שילמו את מס הרכישה במלואו. סך הכול חסרים 30 מיליון שקלים להשלמת הפרויקט.

לפני כשנה חזי חיים עוזב באופן מסתורי את החברה ומוכר את אחזקתו לפבל סיזיך. כשמנסים התחקירנים לאתר אותו הם מגלים שהוא יצא בפתאומיות מהארץ, ושעל פי החשד שימש כאיש קש בעסקה. שמעון אייזנברג מנסה להפיל הכול על שותפו לשעבר וטוען: הייתי קורבן לתרמית.

למרות הטענות של אייזנברג, זו לא הפעם הראשונה שנטען נגדו שהונה והטעה רוכשים כשמכר להם חלומות באספמיא. ב-2017 משווקים אייזנברג וחיים קרקעות באלעד במחיר מפתה של כ-100 אלף שקלים עבור 125 מטרים רבועים, בעיקר למגזר החרדי. מאות משפחות טענו כי נפלו בפח, בהן גם ש'.

"ביוזמתי פניתי למי שהחתים אותי על המסמכים וביקשתי לצאת. אמר לי, ניסה להרגיע אותי, לספר לי שזה בסדר, ואם בכל זאת אני מתעקש כן לצאת, אז אולי כדאי שאני אחשוב על איזשהו פרויקט הרבה יותר טוב, הרבה יותר מוצלח, וזה הסיפור של המשרדים באשדוד".

לבסוף רון כהן התחקירן מצליח לאתר את חזי חיים במגרש חניה יוקרתי בתל אביב, אדוה דדון פונה אליו פותחת לו את דלת הבמוו שלו ומנסה להבין לאן נעלמו עשרות מיליוני שקלים.

"קודם כול, אני לא נמצא בחברה הזאת שנה וחצי", אומר לה חזי חיים, "מאז שעזבתי את החברה נכנסו קרוב ל-50 מיליון שקלים לחברה, בזמן שלא הייתי שם, שאני לא קשור לשם. בזמן שאני הייתי שם אני טיפלתי בשיווק. גיליתי המון דברים על שמעון, גיליתי שהוא מזייף מסמכים לבנק להעברות כספים, ללא ידיעתי. כשגיליתי את כל זה אני הבנתי שהוא גונב ממני, מהרווחים שלי".

בגרסתו של חזי חיים הרבה סתירות יש. לאן נעלמו מיליוני שקלים ומה הקשר לאיש הקש שנכנס במקומו לחברה? שאלות שלא ניתנה להן תשובה. הפרשה מתפוצצת ומגיעה לבית המשפט, ושם הם פוגשים לראשונה את שמעון אייזנברג. שואלים אותו איפה הכסף אולם עורך דינו מפציר בו שלא לדבר עם התקשורת.

השופט חגי ברנר כתב בהחלטתו בזמן שטענות אלה התבררו על ידי בית המשפט, החברה סיבכה מאות קונים, וכעת אין היתכנות שיזכו לקבל את המשרדים המובטחים.

תגובת שמעון אייזנברג: חברת פסגות, הרוכשים וגם אני נפלנו קורבן לנוכל בשם חזי חיים, שנטל כספים מהחברה בתרמית ותוך הצגת מצגי כזב. הכספים נמצאו בנאמנות, וכל תכליתם הייתה לקדם את הפרויקט וֶלמסור אותו לרוכשים. משנודע לי על העוקץ, פניתי למשטרת ישראל ולגורמי אכיפה נוספים כדי לבדוק את העניין לעומקו וֶלבוא חשבון עם הנוכלים.

תגובת עו"ד לירן יגודה: משרדי ליווה את הפרויקט ארבעה חודשים בלבד. בתקופה זוֹ החברה התנהלה כראוי. כל האחריות הועברה לאחר מכן, באופן מלא ומסודר, למשרדו של עו"ד לובושיץ.

תגובת עו"ד אומר לובושיץ: "משרדנו החל לשמש נאמן בַּפּרויקט חודשים רבים לאחר תחילתו ולא ערך את הסכמי המכר ואת כתבי ההוראות לנאמן. מדוח שהוגש על ידינו לבית המשפט עולה כי כל הכספים שהוחזקו בידי משרדנו בנאמנות שימשו למימון הפרויקט ולקידומו. אם בעלי השליטה בחברה לקחו לכיסם כספים של רוכשי משרדים, הרי שלא מדובר בכספים שהוחזקו במשרדנו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *