כולם רוצים לגעת באדמו"ר – דב הלברטל

אין טעם בסגר. כי אם סקטור המונה רבבות ומאות אלפים לא שומר כלום, אז מה הטעם בסגר. חבל שכל כך רבים יסבלו, בדבר אבוד. כנראה שעד שלא ימצא חיסון, החסידיות יגברו על כל הקמים עליהם

 

אם המשטרה לא תאכוף בנחישות ובחוזקה את הסגר בכל בתי המדרשות של החסידיות השונות, בפרט בבני ברק וירושלים, בכל חודש החגים, אין טעם לכל הסגר הזה.

מכיוון שהסגר מתחיל רק בערב ראש השנה, צפוי שאלפי חסידים יבואו לבני ברק ולירושלים מכל קצוות הארץ. הם ימלאו בצפיפות ללא כל מיגון מאות האוטובוסים, יגורו בדירות מושכרות, עשרות נפשות בדירה קטנה, ובעיקר, ימלאו במאותיהם ואלפיהם את בתי המדרשות של החסידים. יש גם מאות ואולי אלפי חסידים שמגיעים מחוץ לארץ.

כך יראו ימי ראש השנה בחסידיות: מאות ואלפי חסידים שיפקדו את בית המדרש. התפילות נמשכות כמעט לאורך כל יום ראש השנה. הם יתפללו צפופים, רובם בלי מסכות, במשך יומיים שלמים. אדמו"ר עורך שני טישים לפחות בימים אלה. כולם רוצים לשמוע את האדמו"ר. כולם רוצים לגעת בו. לאחל לו שנה טובה. הם ייגשו אליו באלפיהם. הם רוצים לשמו את תקיעת השופר שלו. את התפילות שלו. אחד יטפס על השני.

כך יראו יומיים של ראש השנה בבתי המדרשות של החסידים בבני ברק ובירושלים. הם יחזרו חזרה למקומותיהם. הם יחזרו לארצותיהם בחוץ לארץ. פוטנציאל ההדבקות וההדבקה מזעזעים. הכל בחללים סגורים, במצבים שכל המומחים בארץ ובעולם מזהירים במיוחד מהם.

לא יועיל הסגר. כך ייראה ראש השנה בחסידיות השונות, אצל הירושלמים והפלג הירושלמי (ואולי גם בבתי כנסת מסוימים של ליטאים. לא כולם יקפידו בימים אלה. זה גם קשה להקפיד). וגם מעמדי הסליחות ייראו כך. וגם חג הסוכות. ושוק ארבעה המינים, וימי שמחת בית השואבה. המונים, אחד על השני.

אם המשטרה לא תפעל במלוא החומרה, אין טעם לכל הסגר הזה. המשטרה צריכה לעבור בכוחות מיוחדים ומתוגברים מבית מדרש לבית מדרש ולסגור אחד אחרי השני, והעמיד שמירה משטרתית.

אבל אני יודע מה יקרה. העסקנים החסידים יספרו למשטרה שהם יעמדו בהוראות הבריאות. הם יספרו שיהיו קפסולות. שכולם יהיו עם מסכות. שחלק יתפללו בחוץ. ובמשטרה, ישמחו על האינפורמציה החיובית הזו, הנהדרת הזו. הם לא רוצים להתחיל עם כל החסידיות והירושלמים. גם לא הפוליטיקאים.

אני זועק כאן את זעקתי, אבל אני משוכנע ששום דבר לא יועיל. לכן אין טעם בסגר. כי אם סקטור המונה רבבות ומאות אלפים לא שומר כלום, אז מה הטעם בסגר. חבל שכל כך רבים יסבלו, בדבר אבוד. כנראה שעד שלא ימצא חיסון, החסידיות יגברו על כל הקמים עליהם.

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נוטף שנאה!

    'דער שטימער' היה מתגאה בו, הוא לא מצליח להסתיר את שנאתו לחסידים שכלל לא קשורה להפרות ההנחיות{לטענתו}

    יוסי |
    הגב
  2. יועיל להפגין מול בתי הכנסת "לא תרצח".

    יועיל להפגין מול בתי הכנסת בימים הנוראים, עם שלטי "לא תרצח = לא להצטופף". אולי צריך לברך " שהחינו וקימנו והגיענו -לפחות עד- לזמן הזה " כי הרי זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה של העם היהודי שבה יהודים יתפללו ביום הכפורים תוך כדי שהם עוברים עברת רציחה.

    "השטן מרקד" |
    הגב
  3. פעם ראשונה שאני מסכים אתו. רק שזה כל כך ברור אז אתה מתחיל לשעמם

    תחזור לכתוב בגזענות נגד הספרדים. בפרט בסגר שגורם לשעמום. קצת חיות בכתיבה שצריכה להיות עם אקשן בצידו לא יזיק בסגר

    בני הפרנק |
    הגב