כחול לבן עוקפים את נתניהו – סיכמו עם משרד החינוך בנוגע לתשלומי הורים

סיעת כחול לבן והנהלת משרד החינוך הגיעו להסכמות בנושא הפחתת תשלומי ההורים למערכת החינוך, מה שיאפשר פתיחת שנת לימודים תקינה ומלאה. ״כחול לבן נאבקה להפחית את הנטל הכספי מההורים ולהשיב את האחריות לחינוך אל המדינה״

 

סיעת כחול לבן והנהלת משרד החינוך הגיעו להסכמות בנושא הפחתת תשלומי ההורים למערכת החינוך, מה שיאפשר פתיחת שנת לימודים תקינה ומלאה. ״כחול לבן נאבקה להפחית את הנטל הכספי מההורים ולהשיב את האחריות לחינוך אל המדינה״

הסכמה בין סיעת כחול לבן להנהלת משרד החינוך לאישור תשלומי ההורים בוועדת החינוך של הכנסת.

הבוקר (שלישי) נועדו הצדדים לפגישה במשרד החינוך בירושלים, במטרה להגיע להסכמות שיאפשרו את אישור תשלומי ההורים לשנת הלימודים הבאה תש״פ. בפגישה השתתפו שר החינוך הרב רפי פרץ, מנכ״ל משרד החינוך שמואל אבואב, יו״ר סיעת כחול לבן אבי ניסנקורן וחברי הכנסת של כחול לבן בוועדת החינוך, ח״כ מיכאל ביטון, ח״כ יעל גרמן, ח״כ עומר ינקילביץ וח״כ קארין אלהרר.

לפני זמן קצר הגיעו הצדדים להסכמה כי כבר בשנת הלימודים הבאה יוסר מתשלומי ההורים סעיף מסיבות כיתתיות שעלותו נאמדת בכ-20 מיליון שקלים, והוא ימומן במלואו מתקציב משרד החינוך.

בנוסף, הוסכם כי ועדת החינוך של הכנסת תחל לפקח על ההתנהלות התקציבית של משרד החינוך בתחום התל״ן תוך כדי שנת הלימודים ולא רק בסיומה, כפי הנהוג כיום.

בנוסח ההסכמה קבעו הצדדים כי נושא תשלומי ההורים נדרש להסדרה, הפחתה ופיקוח יעיל יותר מצד הממשלה הבאה שתקום בישראל.

יו״ר סיעת כחול לבן, ח״כ אבי ניסנקורן: ״אחרי שנים שבהן משרד החינוך סירב להפחית ולו שקל מתשלומי ההורים אנחנו מתחילים היום מהלך דרמטי שיצור מגמה הפוכה – הקלה על הכיס של ההורים והפנמה של הממשלה כי מוטלת עליה האחריות לספק חינוך שוויוני לכל ילדי ישראל. זהו צעד ראשון שיילך ויעמיק מיד לאחר שננצח בבחירות. אני מודה לשר החינוך הרב רפי פרץ ולמנכ״ל משרדו שלמה אבואב על ההירתמות למען תלמידי ישראל. תודה גדולה לחברי ועדת החינוך של כחול לבן וליו״ר ועדת החינוך ח״כ יעקב מרגי, על הובלת המהלך החשוב הזה״.

ח״כ מיכאל ביטון, חבר ועדת החינוך ומוביל המאבק להפחתת תשלומי ההורים: ״סיעת כחול לבן יצאה למאבק למען חינוך חינם אמיתי בישראל – לכן התנגדנו לאשר את תשלומי ההורים שמכבידים באופן מופקע על מעמד הביניים ותורמים ליוקר המחייה בישראל. ההסכמה שגובשה היום עם שר החינוך ומנכ״ל משרדו, היא העמוד הראשון במתווה רב שנתי שיביא להפחתה משמעותית בתשלומי ההורים. כ'דמי רצינות' בתקופת ממשלת מעבר, הסכמנו כי יבוטל מיידית סעיף מסיבות כיתתיות ועלותו, 20 מיליון שקל, תמומן על ידי משרד החינוך. כחול לבן רשמה הצלחה ראשונה וחשובה: גילינו אחריות כלפי התלמידים שמתחילים בקרוב את שנת הלימודים וקבענו כלל חדש – ההורים הם לא כספומט של משרד החינוך. אחרי שנרכיב את הממשלה, נקדם את המהלך החיוני הזה במלוא הכוח״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *