כחול לבן קורסת: השרה החרדית מודיעה: "פורשת, שילמתי מחיר כבד"

באופן אישי, שילמתי מחיר כבד. הופצו עליי שקרים חסרי כל בסיס. אולם בחרתי להתעלם ממסע ההכפשות ולהתמקד בעשייה ובשליחות ציבורית אמיתית, ולא לעסוק בתככים וחיסולי חשבונות, מתוך תקווה שדרכם של הבאות והבאים אחריי תהיה קלה יותר. כתבה עומר ינקלביץ בהודעת הפרישה

אמש הודיעה השרה החרדית מכחול לבן עומר ינקלביץ' לבני גנץ שלא תתמודד לכנסת בבחירות הבאות. זאת, בהמשך להודעתה לפני כחודש, לאחר סיפור ההתיישבות הצעירה. השרה ינקלביץ' סירבה למקום בחמישיית כחול לבן.

ינקלביץ כתבה: הודעתי ליו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ, על החלטתי הסופית שלא להתמודד לכנסת בבחירות הקרובות, זאת כפי שהודעתי לו עקרונית לפני כחודש ימים.

מאז הקמת 'חוסן לישראל' עברנו דרך ארוכה ומאתגרת. בראשית דרכי במפלגה, הזדהיתי עם החזון המאחד והמכיל שהציג בני גנץ. חזון של מפלגת מרכז ממלכתית, במסגרתה יושבים יחדיו אנשי ימין ואנשי שמאל; דתיים וחילונים; בני מיעוטים ולצידם גם, בפעם הראשונה, נציגה חרדית.

הבשורה החברתית בעצם הקמת המפלגה ובתמהיל שלה הייתה משמעותית עבור החברה הישראלית. לא תמיד היה לי קל עם דרכה, אך ניסיתי לחתור להסכמות, למצוא את הצד החיובי ולפעול במסגרת תפקידי, לקדם עשייה משמעותית, בייחוד למען קידום נשים ומיעוטים.

באופן אישי, שילמתי מחיר כבד. הופצו עליי שקרים חסרי כל בסיס. אולם בחרתי להתעלם ממסע ההכפשות ולהתמקד בעשייה ובשליחות ציבורית אמיתית, ולא לעסוק בתככים וחיסולי חשבונות, מתוך תקווה שדרכם של הבאות והבאים אחריי תהיה קלה יותר.

לפני כחודש, הרגשתי קושי גובר והולך. הודעתי כבר אז ליו"ר המפלגה שאין בכוונתי להתמודד בבחירות הבאות, אך בני גנץ ביקש ממני לשקול זאת שוב. לאחר התלבטויות הודעתי אמש על החלטתי הסופית.

אני מוקירה ומעריכה מאוד את יו"ר המפלגה בני גנץ. בני הוביל באומץ בשורה של אחדות, של יושרה ושל שילוב נשים ומגזרים שונים במיינסטרים הישראלי. אנחנו צריכים אנשים ראויים וישרים כמוהו בהנהגה, שהדאגה לאזרחי ישראל נמצאת לנגד עיניהם. אני מודה לו על האמון וההזדמנות, ועל הזכות הגדולה לכהן בממשלה כשרה החרדית הראשונה. זכיתי להביא את קולן של הנשים ושל חברות המיעוטים לכנסת ולממשלה, וליטול חלק בתהליך חברתי קריטי של שילוב וקידום חברות פריפריאליות ומודרות במוקדי קבלת ההחלטות.

במהלך תקופת שירותי בפוליטיקה שמתי לעצמי כמטרה לטפל במגוון תחומים ואתגרים שעד היום לא ניתן להם מספיק דגש, כגון פגיעות בקטינים ואלימות במשפחה, סיוע לנוער מתמודד, שילוב בהשכלה ובתעסוקה בקרב אוכלוסיות מיעוטים. להיות פה לציבורים רבים שקולם לא נשמע ולסייע בתקופת הקורונה לרשויות מקומיות.

במשרד התפוצות, הובלנו מספר מיזמים חדשניים ותקדימיים בשיתוף הקהילות היהודיות בעולם. לאחר שנים בהן נוצר ריחוק, פעלנו כדי לחזור ולחבר בין החברה הישראלית ובין אחינו שבתפוצות באמצעות הקמת מגוון פלטפורמות ייחודיות, שתפעלנה בשנים הקרובות.

כולי תקווה כי בכל מקום בו אהיה אזכה להמשיך ולקדם את התהליך החברתי הכל כך חשוב עבורי ועבורנו. בעזרת השם, אמשיך לפעול למען קידום נשים, למען אוכלוסיות מודרות ולמען כלל החברה הישראלית. אמשיך לחזק את הקשר בינינו לבין אחינו שבתפוצות. אני מאמינה ויודעת כי הדרך שעברתי סללה שביל, ולו במעט, עבור הבאות והבאים אחריי.

אני מאחלת מכל הלב, הצלחה רבה ליו"ר המפלגה בני גנץ ולחברי היקרים בכחול לבן. תהא דרככם צלחה, שתזכו בעזרת השם להמשיך ולעשות טוב למען אזרחי מדינת ישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *