כחלון נגד "תנובה": "לא חייבים לקנות אצלם"

"תנובה כנראה שכחה את מחיר מחאת הקוטג'. לא יזיק אם יקבלו תזכורת", כתב שר האוצר משה כחלון הבוקר בחשבון הטוויטר שלו

כחלון נגד תנובה: "תנובה כנראה שכחה את מחיר מחאת הקוטג'. לא יזיק אם יקבלו תזכורת. מי שמזלזל בציבור, לא חייבים לקנות אצלם", כך כתב הבוקר שר האוצר משה כחלון בחשבון הטוויטר שלו.

את הדברים כתב, על רקע הייקור הצפוי במוצרי החלב, כפי שעולה מתשובת המדינה לבג"ץ תנובה.

בתשובה לעתירה הבהיר היועץ המשפטי כי לא ניתן יותר להגן על עמדת האוצר ועל תכניותיו להעביר מתווה שיימנע את ייקור המחירים בשל הבחירות הקרובות "בהעדר נימוק שיצדיק בשלב זה את אי קבלת המלצת ועדת המחירים, המדינה מסכימה לצו מוחלט". מה שאומר בעצם – קבלת העתירה של תנובה וייקור מחירים של מוצרי חלב מפוקחים דוגמת גבינה לבנה, חלב טרי, גבינה צהובה וחמאה.

"להחלטה בדבר פיזור הכנסת, יש השלכה ממשית על יכולתם של השרים להשלים את הליכי החקיקה במסגרת המועדים שנמסרו לבית המשפט", כתבו ביועמ"ש, ופירטו כי "פיזורה של הכנסת מהווה שינוי נסיבות מהותי, לעניין ההיתכנות המעשית לקידום המתווה באמצעות חקיקה, לאפשרות להמשיך ולטעון כי קיימים נימוקים המצדיקים את החלטת השרים שלא לפעול על-פי המלצת ועדת המחירים, כמו גם לעניין חובתה של הממשלה היוצאת לפעול בתקופה זו באיפוק וריסון".

בג"ץ עדיין יצטרך להכריע באופן סופי בסוגיה בדיון שיתקיים בסוף החודש.

יוזכר כי תנובה עתרה בקיץ האחרון לבג”ץ על רקע סירובו של משה כחלון לחתום על ייקור מוצרי החלב שבפיקוח, בהם גבינה צהובה, חלב טרי וחמאה. הסירוב נעשה על אף המלצה של ועדת המחירים – ועדה מקצועית משותפת למשרדי האוצר והחקלאות – לייקר את מוצרי החלב המפוקחים ב-3.4%. מאז הוועדה פרסמה המלצה נוספת לפיה שיעור ההתייקרות צפוי להגיע לכ-6%. תנובה טענה בדיון בכנסת כי נגרם לה נזק של כ-200 מיליון שקל בשנים 2017-2018 על הסירוב לייקור.

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון התייחס אמש למאבק על מחירי החלב בפיקוח: "במשך השנה האחרונה אני מסרב לחתום על העלייה במחירי החלב מתוך תפיסה שזהו צעד ציני ומיותר של מונופול דורסני ונצלני שנועד להגדיל רווחים על חשבון הציבור.

"צר לי שהפרקליטות לא מצאה לנכון להגן על עמדתי. אעשה ככל שביכולתי, במסגרת החוק, כדי למנוע את עליית המחירים המיותרת הזו. בכוונתי להורות מיד לאחר הבחירות בחינה מחדש של התנהלות המחלבות, ובראשן תנובה, וקשרי הגומלין ביניהן על כל המשתמע מכל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *