כך ישראל והודו משתפים פעולה בנושא הקורונה- ד"ר דרור מנור

לאחרונה מתקיים שיתוף פעולה ייחודי בין ישראל להודו, אשר עשוי להוביל למהפכה רחבת היקף במאבק מול התפשטות נגיף הקורונה

לאחרונה מתקיים שיתוף פעולה ייחודי בין ישראל להודו, אשר עשוי להוביל למהפכה רחבת היקף במאבק מול התפשטות נגיף הקורונה. בישראל מפותחת בתקופה האחרונה טכנולוגיה מיוחדת שתאפשר לערוך בדיקות קורונה זולות ומהירות, אשר תוצאותיהן מתקבלות תוך 30 שניות עד דקה. במהלך השבועות הקרובים אמורה לצאת להודו משלחת מובחרת של חוקרים בכירים כדי לבחון את הציוד החדש על אלפי חולים ברחבי המדינה הענקית.

אם פעילות המשלחת בהודו תצליח, אפשר יהיה לערוך בישראל בין מאה למאתיים אלף בדיקות ביום, כאשר יהיה ניתן להודיע לאדם שנבדק תוך דקה אם הוא חולה או לא. אפשר יהיה לערוך את הבדיקות בהיקף נרחב במרכזים מסחריים, בקניונים, ואפילו בטרמינלים של שדות תעופה. באמצעות המצאה גאונית שכזו ניתן יהיה לפתוח את המשק ללא חששות.

חשוב לציין כי הפיתוח הייחודי הוא פרי שיתוף פעולה פורה בין צה"ל, משרד הביטחון, משרד החוץ ומשרד הבריאות. מדובר למעשה בשילוב של ארבעה סוגי טכנולוגיות, אשר פותחו בישראל: בדיקת חומצות פוליאמיניות; זיהוי איזותרמי; בדיקת ינשוף- זיהוי מבוסס גלי טרה-הרץ; ניתוח גלי קול. אין ספק כי מדובר בטכנולוגיות מצוינות עם פוטנציאל גבוה להצלחה.

הודו מתקשה מאוד להתמודד עם התפשטות מגפת הקורונה. היא עדיין נמצאת בגל הראשון של הנגיף הקטלני. בהודו יש קרוב למיליון וחצי חולים וקרוב לשלושים אלף נפטרים. קצב התפשטות הנגיף במדינה הוכתר לאחרונה כמהיר ביותר בעולם. ההנהגה ההודית די מיואשת מהמצב הקשה. לפיכך, ישראל נרתמה לסייע למדינה הענקית. הרי היחסים בין שתי המדינות התפתחו מאוד בשנים האחרונות וכוללים שיתוף פעולה צבאי ומודיעיני נרחב וסחר בעל היקף הולך וגדל. במסגרת הידוק היחסים, הכוללים שיתוף פעולה ביטחוני וכלכלי נרחב, תעמיד ממשלת הודו שבראשות נרנדרה מודי לטובת הניסוי הישראלי צוות מקומי שיכלול כמאה אנשי מקצוע. המשלחת הישראלית תמנה כעשרים איש מצה"ל, ממשרד הביטחון, ממשרד הבריאות, וכן מהתעשיות הרלוונטיות לפיתוח הייחודי הזה. המשלחת תכלול גורמים בכירים, כמו שגריר ישראל בהודו ונספח צה"ל ומשרד הביטחון במדינה.

אם הפיתוח הישראלי יצליח והניסוי בהודו יעבוד כמו שצריך יהיה מדובר בהמצאה מוצלחת ביותר שתוכל לסייע מאוד לישראל, להודו ולמדינות נוספות ברחבי העולם. בראש הפיתוח עומדים מומחים ישראלים מצוינים ובעלי שם שיפעלו במלוא המרץ כדי שהפיתוח הזה יצליח בצורה הטובה ביותר. אין ספק כי שיתוף הפעולה הישראלי-הודי בתחום הקורונה יחזק עוד יותר את היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, שרק הלכו והתחזקו מאז בחירתו של מודי בשנת 2014. מאז הודו מובילה קו של שיתוף פעולה צבאי וכלכלי עם ישראל. ב- 4 ביולי 2017 אף התקיים ביקור ראשון של ראש ממשלה מהודו בישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *