כך מלגלג בטאון חמאס על ממשלת בנט: "בנט ושפת החלשים"

ישראל הבינה שהיא אינה יכולה להביא לרגיעה באמצעות התגרות בארגוני המאבק הפלסטיניים ברצועת עזה, אלא עליה לחפש דרך אחרת

בעיתון הרשמי של חמאס פורסם מאמר שלועג לחולשה שמפגינה ממשלת ישראל בהתמודדות עם המאבק המזוין הפלסטיני. את המאמר כתב ד"ר עיסאם שאוור, הכותרת היא: "בנט ושפת החלשים".

שאוור כתב:, כי לאחר שיגור רקטות לעבר ישראל לא מכבר אמר ראש הממשלה נפתלי בנט, כי ישראל תגיב על כך בזמן ובמקום שתמצא לנכון וכי צה"ל נכון להתמודד עם כל התרחישים.

לאחר מבצע "שומר החומות" מנהיגיה של ישראל הצהירו שישראל תגיב בתקיפה צבאית על כל שיגור של טיל או בלון מרצועת עזה, ואילו עתה הם מדברים בשפה אחרת שונה מאוד מבעבר – שפה הדומה לשפת המשטרים הערביים החלשים.

שאוור מסיק מכך, שישראל הבינה שהיא אינה יכולה להביא לרגיעה באמצעות התגרות בארגוני המאבק הפלסטיניים ברצועת עזה, אלא עליה לחפש דרך אחרת.

בניגוד לעבר, כתב שאוור, ישראל כעת אינה יכולה לחמוק מהשלכות "הפשעים" שהיא מבצעת נגד העם הפלסטיני, והדבר בא לידי ביטוי בסבב העימות הצבאי שפרץ בעקבות הניסיון לפנות תושבים ערבים בשכונת אל-שייח' ג'ראח והיא נאלצה לשלם מחיר כבד של מלחמה שפגעה בכלכלה ובתעופה, שיבשה את חיי היומיום של הישראלים והטילה עליהם אימה ופחד.

"המדינה הכובשת חיה ברגעים קשים, כי יש לה שתי אפשרויות בלבד – או להמשיך ביהירות, לבצע פשעים, לשלם מחיר גבוה יותר ואז להיכנע, או להודות שהיא אינה מסוגלת עוד לשלוט בעם הפלסטיני, להטיל עליו מצור, להחזיק אותו תחת כיבוש ולנהוג בהתאם למציאות הזו ובהתאם למציאות החדשה שכפו ארגוני המאבק הפלסטיניים ברצועת עזה", כתב שאוור.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *