כך ניצחה ראש ממשלת ניו-זילנד את הקורונה – ד"ר דרור מנור

אין ספק כי מגיע צל"ש לראשת הממשלה הניו-זילנדית, ג'סינדה ארדרן, שבגיל 39 בלבד, הוכיחה מידה רבה של הנהגה יעילה ונחושה בזמן במגפה. בכך היא הפכה מודל לחיקוי לכל מדינות העולם

בשבוע שעבר הפכה ניו-זילנד למדינה הראשונה בעולם שהצליחה למגר את מגפת הקורונה. הישג חשוב זה הושג בזכות מנהיגותה של ראשת הממשלה, ג'סינדה ארדרן, סגר יעיל וסגירה מהירה של גבולות המדינה. ייאמר לזכותה של ניו-זילנד שהיא הגיעה למצב של אפס חולים, מה שאפשר למדינה לחזור לשגרה מלאה. אין ספק כי מדובר פה במקרה מיוחד לאור העובדה כי כמעט כל מדינות העולם מתלבטות בכל הנוגע להתנהלות נכונה מול מגפת הקורונה.

בשבוע שעבר הודיעו השלטונות כי חולת הקורונה האחרונה החלימה לחלוטין, וכי לא נרשמו חולים חדשים מזה 17 יום. לפיכך, הממשלה החליטה לחזור לשגרה מלאה בכל תחומי החיים: פתיחת כל העסקים והחנויות, מוסדות התרבות, התחבורה הציבורית ואירועי הספורט. אזרחי ניו-זילנד יורשו לראשונה מזה מספר חודשים להסתובב בחופשיות בכל האזורים ללא צורך בחבישת מסכות ובשמירת מרחק.

למרות זאת, ניו-זילנד מודעת לכך שעליה להיזהר. על כן, הממשלה החליטה להשאיר את גבולות המדינה סגורים. זו ההגבלה היחידה שעדיין לא הוסרה. השלטונות אינם מוכנים בשום פנים ואופן לאפשר לאזרחים זרים לבקר במדינה כדי לשמור אותה נקייה מהנגיף הקטלני. מטרתה של ראשת הממשלה הצעירה ארדרן היא שהחיים בניו-זילנד יהיו כמה שיותר נורמליים תחת המציאות המורכבת של מגפת הקורונה.

אין ספק כי מגיע צל"ש לראשת הממשלה הניו-זילנדית, ג'סינדה ארדרן, שבגיל 39 בלבד, הוכיחה מידה רבה של הנהגה יעילה ונחושה בזמן במגפה. בכך היא הפכה מודל לחיקוי לכל מדינות העולם בכל הקשור להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. מחיר המגפה בניו-זילנד נחשב לנמוך מאוד: 22 נפטרים בלבד, וכ- 1,500 נדבקים בערך. השלטונות נהגו בתקיפות מתחילת המגפה: הגבולות נסגרו במהירות והוטל סגר תקיף ביותר, ששוחרר עם הזמן באופן איטי והדרגתי. חלק גדול מהשירותים הניתנים לאזרחי המדינה היו סגורים לציבור עד לפני מספר ימים, מה שמראה על העיקשות הרבה של הממשלה במאבקה בקורונה.

מה שיפה בעם הניו-זילנדי הוא צייתנותו המוחלטת לשלטונות המדינה, מה שסייע במידה רבה לבלימת המגפה. נתונים רבים מהחודשים האחרונים העלו כי אזרחי המדינה צייתו בהמוניהם לסגר המוחלט. זאת למרות הפגיעה הכלכלית והחברתית הרבה. במהלך חודש מרץ, אשר נחשב לחודש הראשון והקריטי של הסגר, הם כמעט שלא יצאו מבתיהם, אלא רק במקרי חירום, בהוראת ממשלת ניו-זילנד.

ברור כי מגיע גם לעם הניו-זילנדי צל"ש ענק על התנהלותו, ולא רק לראשת הממשלה המצוינת. הרי ללא שיתוף הפעולה ההדוק של האזרחים, ניו-זילנד לא הייתה מגיעה להישג הנפלא הזה. על מדינות רבות ברחבי העולם, ובמיוחד ביבשת אירופה, לקחת דוגמא מהמקרה הניו-זילנדי ולפעול על פי אותו הדפוס כדי להילחם ביעילות ובנחישות במגפת הקורונה. על מנהיגי העולם, ובהם טראמפ, מרקל, ג'ונסון, מקרון ואחרים, לקחת דוגמא מראשת ממשלת ניו-זילנד, שצעירה מרובם בשנים רבות, ולפעול כמוה. אולי כך יינצלו חייהם של אנשים רבים ברחבי העולם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *