כך ניצחו בחסידות צאנז את הקורונה

"הוא הורה שנתפלל במסכות וכך כולם עושים. זה קשה אבל החיים שלנו חשובים יותר"

בעוד ישנן חצרות חסידים, אשר אינן מיישרות קו עם ההנחיות של משרד הבריאות, חסידות צאנז בנתניה עשתה את כל מה שמתבקש בכדי להוריד את רף החולים ואף הצליחה בחסדי ה' בכך.

יוסי יעקובוביץ', דובר הקהילה מסביר כיצד הדברים התבצעו:

"סוד ההצלחה שלנו לנצח את הקורונה הוא משמעת עצמית גבוהה. אנחנו קהילה ממושמעת מאוד. כל מה שהרב אומר – מקיימים. לא מפקפקים ולא מנסים להתחכם. החיים שלנו יותר חשובים מהכול וזה הוכיח את עצמו. הקמנו חמ"ל שעוקב כל יום אחרי כל אחד ואחד מבני הקהילה, הרב כמעט כל יום משמיע את דבריו בדרשה בשידור חי בטלפון לכלל החסידים ומדגיש את החשיבות בשמירת מרחק, חבישת מסיכה, היגיינה וחיטוי כל הזמן. לא להתקהל ושחשוב להישמע להנחיות המשטרה ומשרד הבריאות. הוא הורה שנתפלל במסכות וכך כולם עושים. זה קשה אבל החיים שלנו חשובים יותר".

עוד הוסיף:

"כבר בגל הראשון היינו ירוקים לגמרי. שמרנו על ההנחיות. בגל השני היינו בהתחלה קצת אדומים אבל מיהרנו לשטח את העקומה ולהבין מה בדיוק קרה. הפקנו לקחים. החמרנו עוד יותר את ההנחיות על עצמנו והקפדנו כדי שלא נהיה שוב אדומים וזה הצליח. החסידים נשמעו להוראות האדמו"ר והתוצאות הוכיחו את עצמם. האדמו"ר בעצמו מסתובב עם מסיכה כל הזמן כולל בתפילות. נכון להיום יש לנו רק 15 חולים בקורונה".

השכונה החרדית קריית צאנז בנתניה היא המרכז של חסידות צאנז בארץ ובעולם. השכונה הוקמה בשנת 1955 על ידי האדמו"ר מצאנז, רבי יקותיאל יהודה הלברשטאם, שאיבד את כל משפחתו ורבים מתלמידיו בשואה וביקש להקים את החסידות מחדש בארץ ישראל.

כיום מכהן באדמורות הצדיק רבי צבי אלימלך הלברשטאם חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, ויושב ראש מפעל הש"ס העולמי.

הקריה ממוקמת בצפון-מערב העיר. במרכז השכונה הוקם מערך שירותים מלא לציבור החרדי בתחומי החינוך והדת: תלמודי תורה, ישיבות, בתי מדרש, סמינרים ועוד. בצמוד לשכונה חוף ים נפרד לגברים ולנשים.

בשנות השבעים הוקם בסמוך לשכונה בית החולים 'לניאדו' המשרת את כלל תושבי העיר ובתוכם גם תושבי השכונה, תוך התחשבות בחוקי ההלכה היהודית והקפדה על סטנדרטים רפואיים גבוהים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *