כך סוחט חמאס את נתניהו – ד"ר דרור מנור

הגניבות של חמאס מישראל לא כללו רק ציוד תקשורת מתקדם. בחודש שעבר שדד ארגון הטרור ציוד מכני כבד שהועבר מישראל לרצועת עזה כדי לעזור לרשויות להתמודד עם הנזקים הכבדים של השיטפונות. אולם פעילי הארגון החליטו להשתמש בציוד לצורך פעולות התבצרות

לעיתים נדמה כי אין גבול לנבזותו של ארגון החמאס. במהלך שנת 2019 החליטה ישראל להעביר לרצועת עזה ציוד תקשורת מתקדם שישמש את התושבים לצרכים אזרחיים שיקלו על חייהם. אולם בתחילת פברואר 2020 שדדו כמה עשרות פעילי חמאס בנבזות רבה את הציוד כדי לחזק ולפתח את תשתיות הטרור של הארגון. אין ספק כי מדובר במעשה בלתי נסלח שפוגע קשות ברווחתם של תושבי הרצועה. בעקבות השוד החליטה ישראל שעד שלא יוחזר הציוד, היא לא תאפשר הכנסת ציוד תקשורת לכל החברות הפועלות ברצועת עזה.

מדובר בציוד תקשורת מתקדם שישראל העבירה לרשות הפלסטינית לצרכים אזרחיים באמצעות תאגיד התקשורת הפלסטיני "פלתל". אולם חמאס החליט לשדוד את הציוד המעולה כדי לשפר את מערך התקשורת הצבאית שלו, שאינו נחשב ליעיל במיוחד, ושכולל בין השאר את אמצעי התקשורת המופעלים במנהרות התת-קרקעיות. מדובר היה בציוד בשווי עשרות מיליוני שקלים, שכלל מערכות תקשורת אלקטרוניות מתקדמות, כבלי נחושת לתקשורת, סיבים אופטיים, ועוד.

חשוב לציין שמשך שנים רבות אסרה ממשלת ישראל על הכנסת ציוד תקשורת מתקדם לרצועת עזה כחלק ממדיניות שנועדה לשחוק את כוחו הצבאי של ארגון החמאס. אולם לקראת סוף שנת 2019, כחלק ממדיניות ההסדרה, אישר המטה לביטחון לאומי להכניס ציוד תקשורת לרצועת עזה. זאת למרות כפיות הטובה של חמאס שהמשיך בהפגנות ההמוניות ובירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה.

הגניבות של חמאס מישראל לא כללו רק ציוד תקשורת מתקדם. בחודש שעבר שדד ארגון הטרור ציוד מכני כבד שהועבר מישראל לרצועת עזה כדי לעזור לרשויות להתמודד עם הנזקים הכבדים של השיטפונות. אולם פעילי הארגון החליטו להשתמש בציוד לצורך פעולות התבצרות. דבר דומה נעשה עם שקי מלט רבים שנגנבו זמן קצר לאחר הגעתם משטח ישראל. המשך שיגור הרקטות והשימוש ההולך וגובר בבלוני נפץ הוביל במהרה להחלטה ישראלית לעצור בינתיים את אספקת המלט.

ברור כי על ממשלת ישראל להחמיר עם ארגון החמאס לאור נבזותו הרבה. עצם העובדה שפעילי הארגון מעזים לשדוד ציוד ישראלי שמיועד לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה ומנתבים אותו לפעילות טרוריסטית, זה דבר חמור ביותר שדורש ענישה רחבת היקף מצדה של ישראל. חבל רק שתושבי הרצועה צריכים לסבול אף הם מהמצב. מתאם הפעולות בשטחים, האלוף כמיל אבו-רוקון, הבהיר באופן חד-משמעי כי כד שהציוד לא יוחזר לידי ישראל, לא תתאפשר הכנסת ציוד תקשורת לכלל החברות ברצועת עזה. אין ספק שפעולה זו תפגע קשות בחברות המספקות שירותי סלולר, תקשורת קווית ואינטרנט לתושבי הרצועה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *