מדריך מושקע: כל הטכניקות לחיסכון בדלק

כדי לחסוך בדלק ממש לא צריך להשקיע ברכב חדש ויקר, אפשר פשוט ללמוד כמה טריקים פשוטים שיחסכו לך הרבה מאד כסף בתחנת הדלק.

מאת: יובל בנר

קדימה, בואו נכיר בעובדות. הדלק בו אנו משתמשים לא הולך להיות זול יותר, בעיית הפקקים לא הולכת להיפתר מחר בבוקר ויחד עם כל אלה, כנראה שלא תהיה לך מכונית חשמלית וסופר חסכונית בזמן הקרוב.

אז מה אפשר לעשות? לא מעט, מסתבר. אומנם למכוניות חדשות, במיוחד אלה ההיברידיות או שמונעות במנוע דיזל ישנן נתוני צריכת דלק טובים, אך אין זה אומר שלא ניתן לשפר את נתוני צריכת הדלק של המכונית שלך באחוזים ניכרים, חיסכון שיורגש היטב בכיסך. בעיקרון, מה שדרוש לך כדי להתחיל לחסוך בדלק הוא מודעות לנהיגה חסכונית ותחזוקה נכונה של הרכב. תחזוקה איכותית, עם טיפולים בזמן, נוזלים באיכות גבוהה ובדיקה מקיפה לרכב. בדיוק כשם שלא יתכן לנהוג ללא ביטוח רכב (אותו בחרת בקפידה וגם טרם רכישתו או וחידושו ביצעת סקר שוק ומחקרי השוואות), כך גם לא יתכן שרכבך ינוע ללא תחזוקה הולמת וחשיבה על חסכון בדלק.

אז כמו שאמרו חז"לינו, זמן זה כסף, בואו נתחיל. איך להפוך את הרכב הפרטי שלך להרבה יותר חסכוני ממה שהוא היום?

מודעות של נינג'ה

רוב הטיפים לחיסכון בנהיגה מתחילים עוד לפני שבכלל מתניעים את הרכב והטיפ הזה הוא החשוב ביותר. מודעותך לעניין הנהיגה החסכונית היא שתביא אותך לחסכון הרב ביותר.

שינוי סגנון הנהיגה שלך לסגנון רגוע במקום עצבני, הורדת מהירות השיוט ל-90 קמ"ש, אי היצמדות לרכב שלפניך, להימנע מבלימות ואפילו לצפות את הרמזור שנמצא מאות מטרים לפניך ולהרפות מהדוושה כדי להימנע מעצירה מוחלטת, הם דוגמאות למה שאפשר לשנות בסגנון הנהיגה ולשפר מהותית את צריכת הדלק.

איך אפשר לדעת כמה חוסכים? בסעיף הבא.

מדידה עקבית ושיטתית

כדי לבדוק כמה דלק רכבך צורך ניתן למדוד בכמה צורות: בתחנת הדלק, לאחר שאיפסת את מונה הקילומטרים בתדלוק הקודם, מחלקים את מספר הקילומטרים במספק הליטרים שנכנסו במיכל (יש למלא את המיכל לגמרי). אנו תמיד נשאף לקבל את מספר הקילומטרים הגבוה ביותר לליטר דלק.

השיטה השניה, אפשרית ברוב הגורף של כלי הרכב ועושה שימוש במחשב הדרך של הרכב כדי לראות כמה דלק נצרך באותו הרגע ממש או בממוצע לנסיעה. אם הופכים את שיטה זו למשחק מאתגר ניתן להפוך לנהג החסכוני בעולם.

ומה שלום הצמיגים?

עוד לפני שבכלל מתניעים את הרכב, יש הרבה מה לעשות מבחוץ. חשוב להקפיד על לחץ אוויר נכון בצמיגים (כדי לדעת מה הלחץ אם לא יודעים, יש מדבקה על מפתן דלת הנהג). חשוב לזכור שלחץ אוויר נמוך גורם לצריכת דלק מוגברת ולשחיקה מואצת של הצמיג, מה שיחייב אותך להוציא כסף נוסף על צמיג חדש.

טיפול מסור ואוהב

כאן ישנו מיתוס שחייב להתנפץ. טיפולים בחלקים ובנוזלים שאינם מתאימים לתקן של רכבך, כדוגמת שמן מנוע גנרי, דינם כאכילת ג'אנק פוד לארוחת בוקר, צהריים וערב. שימוש בשמנים איכותיים לפי התקן הנדרש למכוניתך, שימוש בחלקים מקוריים או איכותיים בצירוף לתחזוקת מנע (להבדיל מתחזוקת שבר בה ממתינים לנזק גדול כדי לתקן) יגרום לרכבך להיות בריא וחסכוני באופן משמעותי.

דיאטת כסאח

נכון שהמחשבה בה מוכנות לכל תרחיש נמצאת בבגאז' שלך בצורת אוהל ל-8, כיסאות מתקפלים עם שולחן ופק"ל קפה, עושה לך טוב על הלב, אך היא עולה לך הרבה כסף. לכל קילו יש משמעות בצריכת דלק ובגאז' ריק ונקי נראה הרבה יותר טוב.

תוספות מיותרות

גגון לנשיאת אופניים, ספויילר או כל תוספת מיותרת אחרת, גורמת לשינוי בהתנגדות הרכב לרוח וכתוצאה מכך לצריכת דלק גבוהה.

מזגן או חלון?

בעבר העניין היה פשוט יותר. מכיוון שהמזגן צרך אנרגיה רבה מהמנוע השינוי היה משמעותי בצריכת הדלק. כיום, המנועים חזקים יותר והשינוי מורגש פחות. עם זאת, מנועים קטנים עדיין מתאמצים יותר עם מזגן. מה שבטוח, נסיעה במהירות גבוהה עם חלונות פתוחים מגבירה את התנגדות הרכב לרוח ומאמצת אותו יותר. לכן, אם ניתן לוותר על המזגן במהירויות נמוכות, הרכב יודה לך בצריכת דלק נמוכה. מחוץ לעיר, מזגן דווקא יעזור לצריכה.

שינוי הרגלים

נסיעה בשעות לא פקוקות ופחות חמות, שילוב תחנת דלק זולה במסלול הקבוע ובכלל, שימוש מופחת ברכב הם רק חלק מעשרות דוגמאות להרגלים קטנים שיחסכו לך לא מעט כסף. עם קצת מחשבה, יתגלו לך לא מעט כאלה.

לסיכום

בשורה התחתונה, בדיוק כשם שרכשת ביטוח רכב לאחר שהשווית ובדקת מול מספר מקורות, כך צריך לעשות גם עם צריכת הדלק במכוניתך. השוואה ובדיקה תעזור לך להיות עם יד על הדופק ולחסוך הרבה כסף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *