כל הפרטים המלאים: תושבת מודיעין עילית תחזור לישראל בשעות הקרובות

בשעות הקרובות תנחת דינה כ. (שהוחזרה לרוסיה תמורת רועי הצאן) בישראל

מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום יצא למוסקבה כדי לאסוף את האזרחית הישראלית שהיתה כלואה בסוריה. האזרחית הישראלית הועברה מוקדם יותר לידי הרוסים. יחד עם בלום יצא גם רופא במטרה לבדוק את מצבה הבריאותי, שנראה טוב ולא נראה שפגעו בה במהלך מעצרה על ידי הכוחות הסורים. בשעות הקרובות תנחת דינה כ. בישראל.

על פי גורם מדיני, הישראלית ברחה דרך מעבר החרמון לעבר שטח סוריה, אולם בעיר החרדית מודיעין עילית שם  היא מתגוררת טוענים כי היא ברחה דרך "מדינה שלישית" וכי "היה מי שהיה" שדאג להגיע לסוריה, כן תוהים בעיר על המהירות בה פעלה ישראל  לשחרר אותה תמורת "רועי צאן" שפעלו למען החיזבאללה. פרטים נוספםי לא נוכל  להוסיף בשל מגבלות הצנזורה.

ישראלית שמוחזקת מעבר לגבול היא צעירה חרדית בת 25 שחזרה בשאלה, תושבת מודיעין עלית. על אף שיקולים לוגיסטיים ועניינים בירוקרטיים, ההערכה בארץ היא שהעסקה תצא לפועל בקרוב למרות האתגרים ואי האמון בין המדינות היריבות – זאת בעיקר בגלל התערבותה של רוסיה כמדינה מתווכת.

כוחות צה"ל העבירו הערב את שני רועי הצאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה. השניים נעצרו על ידי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים יזומים במובלעות ישראליות מעבר לגדר, לאחר שהם חצו את קו הגבול לשטח ישראל.

ראש הממשלה נתניהו התייחס לנושא לאחרונה ואמר כי "אנחנו פועלים להצלת חיים. אני משתמש בקשרים האישיים שלי עם פוטין כדי לפתור את הבעיה, ואנחנו בעיצומם של מגעים רגישים". נתניהו סירב להתייחס לדיווחים בתקשורת הזרה, אך הדגיש: "אנחנו פועלים באופן דיסקרטי ואחראי ואני מאמין שנפתור את זה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *