כל הפרטים שמותר לפרסם על הצעירה מקריית ספר שתשוחרר תמורת אסירים סורים

 בישראל אישרו את הפרסומים הזרים על אזרחית ישראלית שחצתה את הגבול לסוריה – ובימים אלה מתנהלים מגעים במעורבות רוסית להשבתה לישראל

בישראל אישרו את הפרסומים הזרים על אזרחית ישראלית שחצתה את הגבול לסוריה – ובימים אלה מתנהלים מגעים במעורבות רוסית להשבתה לישראל. מדובר בצעירה חרדית בת 25 שחזרה בשאלה, תושבת מודיעין עילית. מדובר בד. המתגוררת בקריית ספר, היא שירתה בצבא ושוחררה. גורמים בעיר טוענים כי לא מדובר במקרה תמים כפי שפורסם קודם.

הטלוויזיה הממלכתית של סוריה, דיווחה כי הישראלית חצתה בטעות את הגבול באזור קוניטרה לפני כשבועיים, והמגעים בין המדינות נסובים על שחרורה בתמורה לשני אזרחים סוריים שמוחזקים בישראל.

האסירים שישראל אמורה לשחרר בתמורה להשבת הישראלית שמוחזקת בסוריה, הם נהאל אלמקת וד'יאב קהמוז שהורשע בסיוע לחיזבאללה. בתוך כך, ראש המל"ל, מאיר בן שבת, המריא למוסקבה במסגרת העסקה האפשרית.
אסירה סורית שאמורה להשתחרר בעסקה
אסירה סורית שתשתחרר בעסקה

בריאיון לתוכנית "וילנסקי את ברדוגו" בגלי צה"ל, ראש הממשלה נתניהו  התייחס לפרשה ואמר: "אנחנו פועלים להצלת חיים. אני משתמש בקשרים האישיים שלי עם פוטין כדי לפתור את הבעיה, ואנחנו בעיצומם של מגעים רגישים". נתניהו סירב להתייחס לדיווחים בתקשורת הזרה, אך הדגיש: "אנחנו פועלים באופן דיסקרטי ואחראי ואני מאמין שנפתור את זה".

גורם באגף להצלה מהתבוללות בארגון 'אור לאחים' אומר, כי הצלת בנות יהודיות מ'חציית הקווים' אל שטח האויב, אינה רק ענין הומניטרי או ערכי יהודי, אלא בטחוני מובהק. הפעילות להצלת הבנות, מסכלת בבירור מזימות טרור של מחבלים, המנסים להגיע דרך הנערות היהודיות אל כל יעד בטחוני שיחפצו.

 

לדברי הגורם ב'אור לאחים', יש בפעילות זו של זהירות מקשר מפוקפק עם בני מיעוטים – היבט בטחוני מובהק. אנו נתקלים בחלק מהמקרים, שבהם ברור בעליל שמדובר בתרגיל של ארגוני הטרור, כדי להגיע לכל מקום ומידע בטחוני שהם רוצים להגיע אליו.

הדרך התמימה-כאילו, של קשר עם נערה יהודיה, פותחת לצעיר בן המיעוטים ולמפעיליו, דרך אל הרבה מעבר למה שהם יכולים להגיע אליו בכל דרך קונבנציונלית.

לא תמיד המזימה היא המביאה את הקשר. יש גם אפשרות נוספת, של קשר שנרקם בלי כוונות זדון של טרור. אבל לאחר שהוא מתרקם, נודע עליו לגורמי טרור, והם ממהרים "לשים יד על הציד", ולנווט אותו לשימוש של טרור, אם למידע, ריגול, העברת חומרי חבלה ועוד.

לפעמים הנערה אינה מודעת לכך שהפכה לכלי שרת בידי גורמי טרור. אולם גם במקרים שבהם היא כבר מודעת, היא הפכה שבויה בידיהם וחוששת לחייה.

במקרים שאנו נחשפים אליהם, ולצערנו, לא לכל המקרים אנו נחשפים, אנו פועלים באמצעות האנשים ה"בטחוניסטים" שלנו, יחידת המחלצים, יוצאי יחידות קרביות, המחלצים את הבנות במבצעים הירואיים, מתוך הכפרים הערביים.

לא אחת הם משתפים במידע את גורמי הבטחון. להם אין אמנם את המניע הערכי של מניעת התבוללות, אבל הם עוקבים אחרי המשמעות הבטחונית. הרבה חיים ניצלו כתוצאה מהעין הפקוחה שלהם, בעקבות מידעים שלנו.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *